6 maanden sprong....JEMIG!!!!!!

Nou zoals je kunt bedenken zit Rik middenin zijn 6 maanden sprong!! Pfff normaal merkte ik niet zoveel van die sprongetjes, maar jemig wat is ie n u lastig zeg. Is ook nog eens strontverkouden, wil niet eten en dreint de hele dag.

Bij wie zitten de kleintjes nu ook in de 6 maanden sprong en hebben jullie nog tips en tricks, of is het maar afwachten wat het doet?/ Ben echt een emo moeder en kan er slcht tegen als ik neit weet wat er aand e hand is. ook vind ik het eng dat ie zo weinig eet, maar voorlopig heeft ie nog wel poep en plasluiers, dus dat houd ik wel in de gaten.

Nou groetjes
x Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

ik hou me normaal gesproken niet bezig met sprongetjes, ik heb wel het boek oei ik groei maar wat ik in het boek las merkte ik niet terug bij mijn dochter.
Nu is ze 6 maanden en vorige week wilde ze niet slapen was hangerig en werd een paar x per nacht wakker, ze wilde dan ook weer een voeding. (bv)
Ik dacht, ik ga toch maar eens even in het boekje kijken en inderdaad kan het kloppen, het was weer tijd voor een sprongetje. Ze heeft sinds vorige week ook goed door hoe ze op haar buik moet draaien dus ze is ook wat drukker in de box.
Het sprongetje heeft hier ongeveer 1,5 week geduurd, nu slaapt ze gelukkig weer de hele nacht door en is ze niet meer zo huilerig en hangerig.
Dus ik denk dat het vanzelf over gaat. Maar ik begrijp wat je bedoeld want ik kan er ook slecht tegen als ik niet weet wat er aan de hand is.
Succes,
gr. van Sonja

Hoi Saskia

Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden en ik weet precies wat je bedoeld, hij krijgt elke keer weer een "lastige" periode en als ik dan het oei ik groei boek erbij pak dan klopt dat weer precies met een sprongetje. Hij heeft nu ook steeds weer "lastige"dagen wil ineens geen fruit eten en alleen nog maar de fles en die wil hij weer eerder, gaat in zijn bedje normaal slapen en nu huilen en wil net meer alleen spelen, pff helemaal kapot aan het eind van de dag. Ik probeer met hem wat nieuwe dingen te doen, hij wil nu graag zitten dus ik heb een voedingskussen in de box gelegd en zet hem daar dan tegenaan dat vindt hij prachtig ook boekjes lezen en op de buik spelen en met hulp rollen vind hij leuk. Ik denk dan maar nu even wat extra energie erin steken en hem helpen met spelen en dan komt er straks weer een makkelijke periode en kan hij het zelf. Het kan inderdaad wel erg vermoeiend zijn hoor, helemaal als je er zoveel energie in steekt en je wil even zelf een kopje thee drinken maar meneertje vind dat niet goed. Soms laat ik hem dan ook maar even huilen.

Groetjes Jolanda
mama van Mitchell

Hoi,

ik heb me aangemeld bij de sprongenwekker en dat klopt wel wat daar staat. Jeetje zeg. En met zo'n klein driftig mannetje is het soms lastig. Gelukkig is het onze derde en hebben we al volop kunnen oefenen met de oudste twee maar het blijft toch wennen.

Groetjes van Marloes

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hier is het ook HOMMELES! Mette sliep van de een op andere dag niet meer door. Lekker de feestdagen iedere ochtend om 04.00 uur een wakker kind... PFFFFF! Qua ontwikkeling ging ze ineens ook weer heel snel. Omdraaien doet ze al vanaf 3,5 maand maar je merkt dat ze nu nog sneller heen en weer gaat en heel makkelijk dingen pakt die ver liggen. Vanochtend gaf ze om 05.00 uur een kik maar na een speen te hebben aangereikt was het weer over en is ze doorgegaan tot 07.00 uur!!! Mss hebben wij het ergste gehad dus. (hoop ik!)
gr.Ing

quote: Nienke1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-01-2008 18:13:45'));

niks geen last hier. Maar die sprongenwekker waar kan ik die vinden?

xxx Nienke

Hoi,

ik heb gegoogeld naar sprongenwekker. Het e-mailadres van deze is: sprongenwekker(apestaartje)jongegezinnen.nl. De website weet ik niet meer maar misschien kan je hier wat mee.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan