6 maanden voeding

Mijn dochter Yanniek is 6 maanden en een flinke eter. Ik ben benieuwd wat andere moeders hun kids van zes maanden te eten geven over een hele dag verdeeld.

Groetjes

Bianca
 
Hoi,
Zo zag het er bij ons uit toen mijn dochter 6 maanden was:'s ochtends borstv., halverwege de ochtend een fruithap, 's middags borstv., halverwege de middag een sapje, 's avonds groentehap met aardappel, pasta of rijst + borstv., en 's avonds voor het slapen weer een borstv. Er waren wel dagen bij dat ze meer borstvoedingen kreeg, maar dit was wel ongeveer het ritme.
Ondertussen is het al weer helemaal veranderd, ze is nu 8 mnd.
Groetjes,

Ans
 
Hoi Bianca,

Toen mijn dochter 6 maanden was kreeg ze borstvoeding (op verzoek) en 1 keer per dag een groente- of fruithapje (niet meer dan een paar lepeltjes gingen naar binnen). Ik heb dus niet echt een schema voor je!

Groetjes,
Pauline
 
Mijn zoontje is 6 maanden en niet echt een hongerig jongentje.

hij krijgt 's ochtends een fles 240cc
tussen 6 a 7 uur.

tussen 10 en 12 ergens de volgende fles 240 cc

Hij drinkt deze niet altijd super op.

tussen 14.00 en 15.00 fruithap 200cc

tussen 17.30 en 18.00 groente hap 200cc + toetje

dan tussen 18.30 en 19.30 slapen
verder krijgt ie tussen door weleens sap. maar niet tussen de melkflessen in want dan drinkt ie deze niet. Jordi slaapt overdag 5 a 6 uur in 3 slaapjes

Groetjes Patricia
 
Mijn dochter kreeg met 6 maanden:

's morgens rond 8:30-9:00 een fles van 240 cc

's middags rond 12:00 weer een fles van 240cc

Rond 15:00 ( na het slapen) fruithapje een groot potje 200cc

Voor 16:30 een potje groenten. Deze at ze niet altijd leeg heeft toch een voorkeur voor smaak. En als ik te laat was of ze was erg moe dan kreeg ze een fles van 240 cc

Rond 18:00 ging ze naar bed en als ze dan kwam ( tussen 20:00 en 22:00 ) kreeg ze nog een fles van 240 cc
Daarna ging ze weer naar bed.

Nu is ze 7 maanden en is er eigenlijk niet veel veranderd, ze krijgt nu ipv 's middags de fles 2 boterhammen met boter.

Wel ben ik heel makkelijk als ze geen brood of groente wil krijgt ze gewoon een fles.

Omdat ik zelf een overgewicht heb willen we er voor zorgen dat onze dochter niet te weel extra's binnen krijgt. We willen de zoete dingen zo lang mogelijk tegenhouden.

Groetjes Daniëlle en succes.
 
Terug
Bovenaan