6 maanden

Hallo!
Even een paar vraagjes. Mijn meisje is bijna 6 maanden, dus gaan we over op vast voedsel. Welke fles vervangen jullie meestal? Ze krijgt er nu 4, elke 4 uur vanaf 7 uur tot 7 uur savonds.

En ik las dat ze zometeen water of lauwe thee mocht maar dat het beter is om dit te leren vanuit een drinkbeker. Maar zij kan nog niet zelfstandig zitten. Is dat normaal? Ze zit nog steeds in de stokke newborn..
 
Het water of thee leren drinken kun je in het begin ook in een fles of tuitbeker met zachte tuit doen. Mijn oudste ging pas rond 1.5 jaar uit een open beker drinken en ze is nu 2.5 en kletst de oren van m’n hoofd dus niks geen problemen met spraak.

Flessen heb ik geen verstand van, mijn jongste krijgt bv. Ze is bijna 7 maanden en ik geef nu de hapjes nog tussen de voedingen door. Pas als ze echt goed hapjes eet (200gram) ga ik een voedingsmoment laten vallen en krijgt ze vast voedsel met water erbij.

Dat ze nog niet goed kan blijven zitten is heel normaal. Doet mijn dochtertje ook pas sinds een week ongeveer en nog met aan 1 kant een opgerolde handdoek zodat ze niet teveel opzij gaat hangen. En elke dag blijft ze al beter zitten. Gewoon af en toe proberen of ze al wat beter blijft zitten.
 
4 flessen is nog wel goed hoor, hier ging er met 7 a 8 maanden een fles af, zodra ze over gingen op 2 dutjes! En vanaf toen aten ze ook echt beter brood en fruit/groente. Dus je mag gerust nog een maandje wachten!

Hier werd het schema toen als volgt:
- 7.00 fles 180
- 9.00 fruit
Slapen 9.00-11.00
- 11.30 brood
- 13.00 fles 180
Slapen 13.30-15.15
- 15.30 koek of rijstwafel ofzo
- 17.30 groente
- 19.30 fles 180

Zelfstandig zitten lukt ook pas met een maand of 7/8 hoor :) Je kindje doet het prima!!
 
Je zult straks vanzelf merken dat er een fles in het gedrang gaat komen omdat ze hem of niet leeg drinken of krijgen terwijl ze net gegeten hebben. Meestal is dat de fles rond 15.00. Zodra ze echt lunch gaan eten, zal die fles komen te vervallen. Zoal g je kindje de fles nog lekker leeg drinkt en ook steeds beter de hapjes gaat eten zou ik nog niets veranderen. Melk is nu nog steeds de allerbelangrijkste voedingsbron. Water of thee gaven wij bij het eten van de boterham of de hapjes, dat waren maren een paar slokjes. Nu ze 15 maanden is drinkt ze naast 300ml melk zo’n 2 bekers thee of water. Voorheen kreeg ze vaak een beker nog niet leeg. Volg je kindje, ze geven echt wel aan waar ze behoefte aan hebben. Maak je ook niet druk als de hapjes nog niet meteen lukken, het komt wel.
 
Terug
Bovenaan