6 maanden

A

Anoniem

Guest
onze zoon word de 18e zes maanden maar op dit moment spuugt hij behoorlijk veel
kan ik nu al vast gaan beginnen met opvolgmelk of moet ik perse wachten tot de 18e
volgens mij is hij er gewoon aan toe
hij spuugt vooral s avonds de hele dag niet het komt er dan met een golf uit en dan begint hij te lachen zo van nou dat ben ik kwijt maar hij wil dan s avond geen fles meer maar hij krijgt dan naar mijn gevoel niet genoeg vocht binnen en welke diksap gebruiken jullie??
groetjes ineke

Hoi,

Ik denk niet dat het kwaad kan om nu te beginnen met opvolgmelk. Die paar dagen zullen echt niks uitmaken denk ik.
Wij zijn ook een week ofzo eerder begonnen met nutrilon 2, omdat toen het pak met nutrilon 1 toevallig op was.
Hier hebben we er niks van gemerkt dus..
Ik gebruik gewoon de "echte" diksap, weet even niet welk merk dat ook alweer is..??
Maar ook dat maakt echt niets uit hoor, je kunt ook gewoon een eigen merk pakken. Kijk eventueel eens op de etiketten wat er allemaal inzit, als je dat belangrijk vind.
Dat spugen is erg vervelend! Ons dochtertje heeft dat in het begin heel erg veel gedaan (elke fles ongeveer) maar sins we JBPM gebruiken doet ze het niet meer!
Toevallig heeft ze de afgelopen dagenwel weer een paar keer een fles terug gegeven maar dat kwam denk ik doordat ze ziek was.
Heeft jou kleintje daar allang last van? En wat denk je zelf dat de oorzaak is? Moet toch ergens van komen lijkt me...
Hoe ziet jou "schema" eruit?

succes ermee en ik hoop dat het snel beter gaat!
X 4dec

Hoi,

Wij zijn met 5 1/2 maand begonnen met opvolg melk, ze was er echt aan toe en dat was geen probleem (alleen dronk ze haar flesjes niet leeg de eerste twee weken). Kwa diksap, wij hebben die van de ah, appel-aardbei, maar meer omdat mama dat zelf ook erg lekker vindt ;-) Je kan trouwens ook gewoon lauwe thee geven of water.

Overigens heeft het extra drinken hier geen invloed op hoeveel ze eet (en ze drinkt best veel, ongeveer 200/250 cc extra vocht op een dag).

Hoe dat zit met spugen weet ik niet.

Groetjes, KT

8.00 fles 210 +7 schepjes en 4 schepjes nutrix
slapen
11.00 fruit
12.00 fles 180cc
slapen
16.00 fles 180 cc
17.15 groente
20.00 fles 180 en naar bed

Hey,das toevallig,onze Teun word de 18-de ook 6 maanden en ik had dezelfde vraag.
Mijn bus is bijna leeg en ik had zoiets van moet ik nu 1 of 2 kopen.
Ik denk dat ik maar voor de opvolgmelk ga.
Ik vind het wel heel leuk dat hij vanaf nu al iets meer mag hebben.
Onze Teun spuugt ook heel veel,het is met tijden wel meer of minder.
Ik vroeg het op het cb en die zeiden als kinderen spugen dan doen ze dat vaak tot ze volledig vastvoedsel krijgen.
Ik gebruik Omneo dat is tegen licht spugen en krampjes.
Die voeding is iets dikker.
Succes!!

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan