6 mnd volledige bv en nu???

Ons meisje is nu bijna 6 maand en krijgt volledige bv. Ze mag  nu dus bijna naar de fruit en groentehapjes. Ik vind dit erg spannend. Het was tot nu toe makkelijk, voeden op verzoek. Maar hoe wordt het nu gecombineerd met de andere hapjes.

Het schema (grrr, hoezo schema) bij de oppasdagen is als volgt
06.30  bv
10.00 bv uit fles ca. 150 ml
14.00 bv uit fles ca. 150 ml
16.30 bv uit fles ca. 100 ml
18.00 bv
20.00 bv
Ze krijgt nu dus nog vrij regelmatig de fles, maar zo te zien wil ze niet een grote hoeveelheid in 1x drinken en de voeding om 18.00 is ook een beetje voor mij zelf om een werkdag af te sluiten en lekker dicht bij mijn meisje te zijn.

Moet je nu een volledige voeding eruit gooien of omdat het nu nog maar een paar hapjes zijn als extra geven. En geef je een paar dagen alleen een soort hapje of bijv. s morgens fruit en s middags groente? Verder wil ik zo veel mogelijk bv blijven geven. Maar als ik nu niet meer voldoende afkolf om in de behoefte te voorzien, welke kv geven jullie dan.

Ons meisje wordt groot, weer een fase voorbij......

Groetjes, Marianne
 
Hoi,

Tjonge, een heleboel vragen. Allereerst, ik weet nog dat ik een paar maanden geleden bij het CB zat (mijn dochter is 8,5 maand) en dat de arts over hapjes ed begon. Ja, je kindje is daar nu wel aan toe, ja maar, IK NOG NIET! Het ene moment kleine baby, opeens grote meiden eten.
Ik heb van het CB een hele lijst gekregen met voedingsadviezen voor zuigelingen. Ik kan je alleen vertellen wat ik heb gedaan, je moet daar een eigen weg in zien vinden.
Ik ben begonnen met alleen fruit, 's ochtends in de loop van de ochtend. Na een paar hapjes hebben ze dat meestal eerst wel bekeken. Daarom kocht ik dan een klein potje en deed daar 3 dagen mee, zodat ze wat aan de smaak kon wennen. Als ze daarna nog honger had, gaf ik lekker de borst. Nu zit ik op een halve grote pot en soms iets meer. Langzaam aan begon ik met boterhamkorsten en soepstengels. Voor het kauwen en zuigen. Toen ook dit lekker liep ben ik met groente begonnen. Ook hier een aantal dagen dezelfde smaak met een voorkeur voor wortels en boontjes. Ook met de groente zit ik op een halve grote pot of iets meer.Als ik jou was zou ik met de potjes van 4 maanden beginnen omdat dit lekker zacht is, of vers en dan goed gepureerd. In eerste instantie gaf ik het fruit en de groente als bijvoeding en dus nadien nog de borst. Het mooie van bv is dat je kindje het zelf wel aangeeft.
Zelf ben ik  na 8 maanden helemaal over gegaan naar Nutrilon 2 flesvoeding. Dit bevalt goed. Het enige wat ik nog niet gezegd heb is dat mijn dochter ook nog diksap op verzoek krijgt tussendoor. Ook krijgt ze tussendoor nog een grote danoon (met 7 maanden mee begonnen), een grote van de Appie huismerk, scheelt aanzienlijk in prijs. Succes met de nieuwe fase. Groetjes.
 
Hoi Marianne,

Op de site van Borstvoeding natuurlijk (daar kom je via borstvoeding.nl) is ook een forum waar je een schat aan informatie kunt halen over borstvoeding. Ik heb er veel aan gehad. Succes!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Terug
Bovenaan