6 of 5 voedingen

Hallo allemaal,

Evy is morgen 12 weken en krijgt volledige bv. Ik voed de laatste weken meer op schema en dat gaat heel erg goed, ze zit nu op 6 voedingen per 24 uur (om de 3 uur ongeveer) en ze slaapt 's nachts zelfs door sinds 2 weken.

Nou weet ik dat ze ook met 5 voedingen toe zou mogen maar ik weet niet of het al kan. Zoals het nu gaat vind ik het ook prima en ik wil haar ook niet dwingen, maar soms heb ik het idee dat ze nog niet echt honger heeft als het weer tijd is om te eten. Maar als ik haar dan aanleg eet ze wel goed. Wat is wijsheid, haar lekker laten gaan of haar gaan sturen naar 5 voedingen?

Groetjes Kriek
 
Hoi Kriek,

Ik heb ook op schema gevoed en merkte dat ze zelf aangeeft wanneer ze er aan toe is.

Op een gegeven moment heb je idd het idee dat ze niet echt honger heeft en zich niet meld. Je zou het een keer kunnen proberen om het naar een uurtje later te doen kijken of ze dat rekt.

ZO niet kan je meteen weer terug.

En ja met bv kan ze niet te veel krijgen dus is ze er nog niet aan toe of jij niet dan is het geen probleem.

Groetjes
 
Hallo Kriek,

Mijn zoontje is bijna elf weken en ik geef ook volledig bv. Ik merk alleen dat ik niet op schema kan voeden. Als hij echt honger heeft gilt hij de hele boel bij elkaar. Hij komt overdag ook ongeveer om de drie uur. 's nachts zit er langere tijd tussen. Nu hoor ik dat hij eigenijk zo langzamerhand wel om de vier uur mag komen. Soms kan ik dit nog wel even rekken dmv de pink, maar als hij echt honger heeft ga ik geen uur wachten omdat hij vijf/zes voedingen moet krijgen. Volgens mij doe je het goed. Ik check wel altijd of hij honger heeft, even met mijn vinger over zijn wang, als hij met z'n mond naar mijn vinger komt heeft hij honger. als hij geen honger heeft wacht ik liever nog even, hij krijgt al zoveel binnen en groeit echt als kool. Maar wat Joyce ook schrijft, met bv kunnen ze niet teveel krijgen. Het teveel geven ze wel weer terug.
Succes ermee.
Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan