6 uur en 3 kwartier!

Hallo

Gisteren brachten we Loek ingebakerd naar bed en omdat hij de vorige ronde een uur gehuild had zonder slaap, was hij erg moe. Hij viel binnen3-4 minuten met bijna niet huilen in slaap...

... en heeft vervolgens 6 uur en 3 kwartier geslapen!

Zo lang heeft hij nog nooit geslapen. Het is jammer dat dit niet in de nacht is gevallen wat betreft onze nachtrust, maar ik ben hier ook al heel blij mee!
Nu ligt hij alweer op bed na een klein uur wakker te zijn geweest. Wel sneu, hoor. Als hij wakker was gebleven was hij vrolijk en leergierig. Hij huilt niet. En nu ligt hij na 10 min huilen al 10 min te jammeren
Oje, nu begint hij weer te huilen. Ben benieuwd hoe vandaag gaat...

Hey Woedel,

Knap hoor! Zowel van je kereltje dat hij zo lang heeft geslapen als van jou, dat je probeert het beste voor hem te doen. Zo te lezen lijkt het inbakeren voor hem wel de oplossing. Misschien moet hij na een tijdje wennen aan een vast ritme en gaat hij dan vanzelf ook 's nachts langer slapen.

Senne heeft vannacht ingebakerd van 23.30 tot 05.00 uur geslapen. Ze slaapt de laatste dagen telkens een half uurtje langer. Omdat ze eerst altijd heel rustig dronk en nu na het inbakeren erg onrustig was tijdens de voeding, heb ik haar na deze voeding zonder in te bakeren in bed gelegd. Ze is toen zonder huilen in slaap gevallen. Vervolgens heeft ze zich om 7 uur weer gemeld (gek hè, dat ze dat toch doet 's morgens, terwijl ze normaal om de 4 uur meldt.. maar ben er wel blij mee, want zo blijven we mooi in het ritme overdag) Na de voeding van 7.00 uur hebben we het RRR ritme opgepakt zoals altijd en vervolgens is ze zonder te huilen (!!) in slaap gevallen. Ze ligt er nu al een uurtje in.

Zoals je leest heb ik het inbakeren niet doorgezet. Ik  blijf eerst RRR heel consequent toepassen en daarna kijk ik of inbakeren misschien toch een meerwaarde heeft.

Ik ben benieuwd hoe het bij ons allebei zal gaan vandaag. Hou je me op de hoogte?
Heel veel succes en geniet van alle uurtjes slaap, Loek knapt er vast van op!

Groetjes,
Dionne

Hai Dionne

Fijn dat het ook bij jou beter blijkt te gaan. Als niet inbakeren goed gaat, zou ik het lekker zo laten, hoor! Wat niet hoeft, dat hoeft niet. Ik weet niet of Loek dit zonder inbakeren ook zo goed zou doen, dus ik houd hem er even in. Hij werd vaak wakker van het gespannen wrijven in zijn ogen als hij in een lichte slaap kwam.

Hier gaat het vandaag best goed.
Vanmorgen heeft hij 45 min geslapen na 10 min huilen en 15 min jengelen. de volgende ronde is hij na een kleine 10 min huilen en 4 minuten brabbelen in slaap gevallen voor 45 min. Nu ligt hij er weer in en lijkt te slapen na 2 (!) min. huilen en zeker 15 min stil in zijn bed te hebben gelegen met af en toe brabbelen. Ik weet niet zeker of hij nu al lang slaapt, maar hij   is wel alweer 20 min stil. We hielden de slaaptijden bij, maar nu weet ik dat niet zeker meer omdat hij ook stil in bed ligt sinds vandaag. Nu voortaan maar de 'rusttijden' gaan noteren. Hij verdient het om de stille wakkkere tijd erbij te rekenen!
Het huilen wordt steeds minder en jengelen lijkt plaats te maken voor brabbelen.

Mijn bink!

Laten we elkaar idd op de hoogte houden!

Zeker moet je de wakkere tijd erbij rekenen! Hij rust dan ook uit en als hij vervolgens met een beetje huilen zelf in slaap kan vallen is dit hartstikke knap! Fijn dat hij nu wat langere slaapjes doet. Ook voor jou prettig, want dan heb je tussendoor ook wat tijd. Ik kan me wel voorstellen dat je het knuffelen mist, maar denk maar zo: als hij wakker en tevreden is, kan hij van de tijd dat jullie knuffelen meer genieten. Bovendien wordt straks de wakkere tijd weer langer als hij eenmaal uitgerust is en ouder wordt. Hoe leuk het ook is om samen te knuffelen, slapen heeft Loek ook nodig!

Met Senne gaat het vandaag (tot nu toe, durf niet meer te vroeg te juichen) geweldig! Ze heeft vanmorgen tot aan de voeding van 11 uur geslapen. Na het knuffelen en spelen heb ik haar weer in bed gelegd. Ze heeft eerst rustig in bed gelegen, toen 3 minuutjes gehuild en is in slaap gevallen. Ze slaapt nu nog, dus alweer 1,5 uur! Rustig in bed liggen met de oogjes open is trouwens helemaal nieuw hier en ook het lachen als ze naar bed wordt gebracht. Zou ze het toch heerlijk vinden?! Ik geniet nu dubbel van haar: als ze wakker is, maar ook als ze slaapt.

Geniet jij ook maar van je kereltje, hij doet het hartstikke goed! Ik denk aan jouw verhaal inderdaad ook te horen dat Loek het inbakeren juist wel heel erg nodig heeft. Lekker veilig ingepakt en rustig kunnen slapen zonder wakker te worden van langsvliegende armpjes.

Hoe oud is Loek nu precies? En welke inbakerdoek/bakerzak gebruik jij?

Groetjes,
Dionne (Senne is dinsdag alweer 10 weekjes)

Fijn dat het zo goed gaat met jullie kindjes.
Ook Lotta lijkt na 6 weken inbakeren overdag een stuk meer te gaan slapen, misschien weer een nieuwe fase.
Ik moet over een paar weken al weer afbouwen.
Veel succes!
Gr Irene

Hallo

Loek is nu 10,5 week, ongeveer even oud als Senne. Hij is van 22 feb.
Vandaag ging hardstikke goed, alleen weer de slaap van laat in de middag, de laatste voor hij om ongeveer 19.00 de nacht ingaat. Toen bleef hij weer huilen. Nu ben ik na 30 min al gezwicht. Ik vond hem te hard huilen en de hele dag ging het al steeds beter, dus waarom zou hij juist nu ineens weer verzetten??? Er moest iets zijn, dacht ik. Heb hem dus uit bed gehaald. Uit bed=voeden, dus ook nu maar. Hert was alleen nog geen 1,5 uur geleden dat ik BV had gegeven. Hoe graag ik ook wilde... ik had niks. Heb dus maar een flesje gegeven en wat denk je??? Heeft hij 175 ml helemaal opgedronken. De knul had gewoon honger! Ik neem aan dat hij het niet opdrinkt als hij geen honger zou hebben.
Ik had al het idee dat mijn BV af en toe aan de weinige kant was, waardoor ik al een tijd om 19.00 uur een fles gaf. Maar toen was er een zekekre regelmaat te bespeuren. Die is nu even zoek, dus ik weet soms niet wanneer ik wat moet geven. Hij huilt al twee dagen op delefde tijd en kan dan niet slapen, dus ik denk dat dit de reden is. Misschien morgen uit voorzorg op die tijd een fles en dan kijken of hij wel gaat slapen...

Ben benieuwd hoe onze dagen er morgen uitzien!

Welterusten, ik ga lekker vroeg op bed. Heb ik nodig met de gebroken nachten.

Irene:
Super dat het inbakeren bij jullie zo succesvol verloopt! Volgens mij zijn ze er na een tijdje zo aan gewend om zelf in slaap te komen, dat ze dan ook zonder heel goed kunnen slapen.

Hou jij je ook aan rust en regelmaat volgens het boek van Ria Blom? Ik ben zelf inmiddels gestopt met inbakeren, maar de regelmaat lijkt Senne goed te doen.

Woedel:
Bij ons hetzelfde! Na de voeding van 15.00 uur blijft Senne heel lang huilen en meestal haal ik haar dan ook uit bed. Gisteren viel het mee, heeft ze eerst twee hazeslaapjes gedaan en daarna was ze uiteindelijk toch ontroostbaar. Ik probeer haar deze periode niet gelijk in bed te leggen, maar lekker te gaan wandelen, met de auto weg te gaan of haar in de draagzak te dragen. Dat is voor mij soms gemakkelijk (kan ik even op bezoek, naar de winkel, even de frisse lucht in) en Senne huilt dan niet. Het vervelende is dat in deze periode onze etenstijd valt. Dus rustig eten is er dan niet bij. Nou wil ik gaan proberen of Senne na een tijdje wel wil slapen in bed, van ongeveer 17.00 tot 18.00/18.30. 's Avonds is het slapen weer goed gegaan, alleen vannacht werd ze om 3.00 uur wakker!

Proberen te rekken met een speentje heeft geen zin, ons meisje heeft dan honger!!! Het cb adviseerde me haar gewoon te laten huilen, maar ik ga haar écht niet tot aan de ochtendvoeding laten huilen! Een uur is echt maximaal, maar dat vindt ik 's nachts ook al erg veel. Dus ze heeft mooi een flesje gehad vannacht. Doorslapen zit er hier helaas nog niet in. Hoe zit dat bij jullie?

Op zich is het wel fijn dat jij bv geeft, want dan kun je (indien je genoeg hebt of anders afgekolft) altijd voeden bij het wakker worden. Ik geef i.v.m. spugen kunstvoeding en kan dus niet zomaar elke keer  voeden als Senne wakker wordt. Als ze echt te vroeg is geef ik haar een beetje afgekookt water, alleen om de regelmaat erin te houden. Als ik jou was zou ik proberen Loek in de namiddag een keer extra te voeden, misschien heeft hij dan gewoon meer honger. Is het proberen waard en met borstvoeding krijg je nooit teveel zeggen ze. Ik zit met Senne bijna op 1 liter kv en mag dus absoluut niet meer geven. Balen, want ik heb vaak ook het idee dat Senne gewoon honger heeft. Het is niet te geloven hoe ze haar flesjes leeg drinkt, in één  keer en tot de laatste druppel.

Heel veel succes vandaag, ik leef echt met je mee!

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan