6 voedingen maar soms ook 5, hoe krijg ik ze definitief naar 5

Hi,

Onze dochter van 8 weekjes krijgt 6 en soms ook 5 voedingen per dag. Dat hangt een beetje af van het tijdstip waarop ze ' ochtends komt. Komt ze zo rond   6.00 a 6.30 uur dan krijgt ze er 5 op een dag, maar komt ze rond 4.30 uur dan heeft ze er toch echt wel 6 nodig per dag.

Ik zit nu een beetje op het volgende schema

06.30     135cc
10.30       135cc
14.30       135cc
18.30       165cc
22.30       165cc

Komt ze dus zo rond half 5 's ochtends dan heeft ze ook echt honger, je hoort haar maagje dan ook echt knorren. Ik heb geprobeerd om haar dan iets minder te te geven, maar dan zet ze het op het krijsen!!! Hoe bedoel je eigen willetje!

Ik heb nu een aantal scenarios in gedachten, maar ik heb geen idee wat nu de beste is:

1.     als ze rond 04.30 komt, kan ik haar bijv. wel een grote fles geven en haar dan weer om 6.30 een kleintje bijv. 60cc. Als ze dan slaapt vind ik het ook weer niets om haar wakker te maken voor die fles. Redt ze het daarop tot 10.30?
2.     of haar om 04.30 een kleine fles geven en dan om 6.30 een grote fles geven, maar ze heeft om 04.30 echte honger.
3.     of haar laatste fles van 22.30 mixen met Nutrilon Forte, zodat ze wellicht minder snel honger heeft.
4.     of het proberen te rekken tot zes uur, half zeven met een speentje met het risico dat ze de hele buurt bij elkaar krijst!

Wat moet je daar nu mee? Heeft iemand wellicht dit ook aan de hand gehad? Ik zal vast niet de enige zijn geweest met dit 'probleempje'!!!!

Groetjes
Brootje

Persoonlijk zou ik haar niet wakker maken voor een fles, als ze 8 weken is, kan ze het prima van half 5 tot half 11 uithouden, zo niet, wordt ze wel wakker en vraagt ze erom.
Ook kun je inderdaad 's avonds de fles wat zwaarder maken met andere voeding of meer voeding, maar of het werkt weet je pas als je het hebt geprobeerd. Op zich is het ook niet raar om met 8 weken nog helemaal de hele nacht door te slapen hoor.
Je kunt ook proberen om de laatste fles iets later te geven, iets meer rekken dus 's avonds.

groetjes, Ellen

Hoi Brootje,

Grappig om te zien dat je eigenlijk precies hetzelfde probleem hebt. Onze Tycho is vandaag precies acht weken en heeft eigenlijk overdag hetzelfde schema als jouw dochter

06.30                          150cc
10.30                         150cc
14.30                         150cc
18.00                         150cc
22.30  -23.00     150cc
Als hij komt tussen 3.00 en 4.00uur 60cc hier neemt hij gelukkig wel genoegen mee.

Meestal moet ik hem voor zijn laatste voeding wakker maken en gaat er niet alles in.

Als hij eerder komt dan 3 uur dan rek ik dat met een speen, wel tig keer uit bed natuurlijk, maar ach....

Tycho drinkt niet altijd zijn flessen leeg, maar ik zorg wel dat hij genoeg binnen krijgt. Op dit moment tussen de 550cc en de 750cc (richtlijn consultatiebureau)

Groetjes Prutske

Terug
Bovenaan