6 weken echo normaal?

<p style="text-align: left;">Ik zie dat best veel mensen al vanaf 6 weken een echo krijgen of het hartje klopt.. nu krijg ik pas met 10/12 weken een echo.. vindt dat wel ver weg nog straks is er iets mis met mn kleintje, kun je toch beter er zo vroeg mogenlijk bij zijn of ben ik gek..? ga nu mijn 6e week in. Kun je hier naar vragen bij de verloskundige? Of is dit alleen als je al eens een miskraam hebt gehad ofzo? Ik snap het niet helemaal haha.</p>

<p style="text-align: left;">Het is heel verschillend per verloskundige wanneer je je eerste echo krijgt. Zes weken is heel vroeg hoor. Bij mijn verloskundige krijg je met 7/8 weken een echo en dan met 11/12 weken een echo.</p>

Hoi,

ik heb met 6 weken een echo gehad, omdat niet duidelijk was hoever ik was. Beetje ingewikkeld verhaal, maar als je echt zou willen weten hoe t gaat, zou je tegen betaling natuurlijk altijd eerder een echo kunnen doen. Ik heb geen miskramen gehad ect. In Amsterdam (plaats waar ik woon) zijn er best wel wat praktijken die vanaf 6 weken een echo doen..

groetjes,

cat

Hoi hoi,

meestal heeft het een medische oorzaak dat je met 6 weken een echo(inwendig) krijgt.

zo voor ons ook ivm ivf traject.

groetjes

Hey cat ik woon zelf in badhoevedorp! Dus ga bij de verloskundige in Amsterdam West op de plesmanlaan

Iedereen bedankt voor de reacties.  Ik wacht de 10/12 weken echo af :)

Hee. Ik heb zelf de eerste echo met 8wk gehad, vitaliteitsecho noemden ze dit. 6wk is wel erg vroeg en kan je ook onzeker maken omdat je niet altijd het hartje al kan zien. Ik vond zelf de 8wk echo wel heel fijn, gaf me meer zekerheid en je krijgt al niet veel echo's, ze kon ik mooi het verschil zien tussen 8 en 11 weken en dat verschil is echt bizar!

Ik heb toevallig vandaag me eerste echo gehad en aan de hand van me laatste menstruatie zou ik nu 7w3d zijn. Op de echo was wel iets te zien maar t was nog heel klein, dat ze zelfs geen hartje konden vinden.. volgende week terug en hopen dat ik minder ver ben als dat we dachten en dat we als nog een hartje te zien krijgen. Of het is foute boel en moet t binnenkort loslaten.

dit maakt je zo onzeker, maar vooral bang

Hi, bij ons in de praktijk maken ze met 7/8 weken een vitaliteitsecho om vast te stellen dat je zwanger bent. Dit is standaard en een inwendige echo. Met 11/12 weken volgt de termijnecho om de uitgerekende datum te bepalen. Maar het verschilt heel erg per praktijk.

Ik zou me er niet heel erg druk om maken. Als er zo vroeg iets mis gaat of blijkt, kunnen ze toch niets doen. Een vitaliteitsecho is echt niet medische of om in actie te komen om een vruchtje in nood te kunnen redden ofzo. Dat kan namelijk niet. Het is gewoon een erg nauwkeurige zwangerschapstest

Terug
Bovenaan