6 weken en 1 dag echo, wat te verwachten?

<p>Onverwacht, maar zeker gewenst, zijn we vandaag precies 6 weken zwanger.</p><p>In verband met een tweeling miskraam in het verleden en een zomaar verdwenen t-safe spiraal, krijg ik morgen met 6+1 een echo.</p><p>Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten en wat jullie ervaringen zijn met een echo zo vroeg in de zwangerschap.</p><p>De symptomen en testen liegen er in elk geval zeker niet om!</p>
 
Ik had - dacht ik - bij 6+2 echo maar was enkel vruchtzakje te zien. Week later weer echo en toen kloppend hartje maar echoscopist dacht dat ik toen pas 6+1 was dus het ligt er een beetje aan of je daadwerkelijk 6+2 bent. Dan zou je wel wat moeten zien. Maar als je niets ziet dan hoeft dat dus niets te betekenen en ben je misschien gewoon minder ver dan je dacht..
 
Gefeliciteerd... het kan wel voorkomen dat je nog geen kloppend hartje ziet wat wel stress en onbezorgdheid kan veroorzaken. Advies is minimaal 7 weken. Het is namelijk dat je vaak denkt verder te zijn dan je werkelijk bent en dan kan het gewoon te vroeg zijn. Maar dan laten ze je volgens mij ook gewoon  met een week terugkomen. Sommigen hebben wel het geluk al meteen een kloppend hartje te zien. Het is persoonlijk... veel plezier ?
 
Volgens de berekeningen, laatste keer ongesteld op 17 december, cyclus van 26 dagen (altijd exact), zou je denken dat de weken kloppen, maar je weet het inderdaad nooit;) anders maar gewoon weer een weekje geduld hebben natuurlijk!
Ik laat morgen wel even weten hoe het is gegaan. Nu even de uren aftellen! Wat is geduld toch lastig?
 
@lavendeloogje Wat spannend en leuk! Heel veel plezier vanavond en laat ons zeker even weten hoe het is gegaan. Ik had gister mijn eerste echo en dacht 7 weken en 3 dagen te zijn maar er was alleen een vruchtzakje een dooierzakje te zien, nog geen hartje helaas. De VK dacht dat het eerder 5 weken was dan ruim 7 dus dat was waarschijnlijk de reden dat ik nog niks zag. Ik mag volgende week zaterdag weer terugkomen dus dan hoop ik wat te zien. De eigen telling zegt dus helaas niet altijd evenveel hahaha. Heel veel plezier en succes
 
Terug
Bovenaan