6 weken en wil geen fles

Hallo

Mijn dochter van bijna 6 weken wil niet uit de fles drinken. Ze krijgt BV en sinds een week ben ik aan het oefenen met kolven( lukt ook nog niet heel erg)
Omdat ik over 4 weken weer moet gaan werken en nog niet zeker weet of ik haar zelf ga voeden of dat ze afgekolfde melk krijgt ben ik wel gaan oefenen met het geven van het flesje.
Tenminste dat probeer ik, zij houd haar mond open en gaan huilen bij de fles.
(ja als je ook een borst kan krijgen.....................hihih)
heeft iemand hier ervaring mee?


Jikke
 
Hoi,

Ik ben thuisblijfmama maar wilde tijdens de bv toch afgekolfde melk kunnen geven als het nodig was, ik liet dat wel altijd mijn man doen, als ze bij mij waren wilde ze liever live drinken, bij de vader of een ander zullen vaak eerder uit de fles drinken, maar er zijn veel kinderen die minder drinken uit de fles en het inhalen als de moeder weer zelf voedt, dat is ook niet erg, ze zorgen toch wel dat ze genoeg binnen krijgen.
Gewoon blijven aanbieden, liefst tussen voedingen door, als je ze daarna meteen de borst geeft "beloon" je het niet drinken zeg maar!
Succes ermee!

Gr MJ
 
Oefenen oefenen oefenen.... maar soms moet je gewoon je baby een tijdje honger laten lijden en dan opnieuw een fles aanbieden... als ze echt honger hebben willen ze nog wel eens pakken.... niet leuk maar bij ons werkte het wel!

succes!
 
ik heb dus ook gehoord dat kinderen die de borst krijgen niet de fles van moeder moeten krijgen omdat ze dan niet weten hoe of wat. Omdat ze altijd de borst krijgen en nu ineens een fles en dan wel weer een borst.

Misschien proberen om haar papa de fles te laten geven,
 
Hoi Jikke,

Wat voor fles gebruik je? Bij onze zoon sloeg de fles van difrax erg goed aan. Hij stapte met gemak over van borst naar fles en anders om. Misschien dat het daar aan kan liggen!!??

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Jikke,

Ik vermoed dat het eerder een kwestie is van niet kennen en kunnen ;-))
Het drinken uit een flesje vereist een andere drinktechniek dan het drinken aan de borst. Verder zal de borst waarschijnlijk tot nu toe haar enige voedingsbron zijn geweest, een fles en een speen zijn dan best vreemde dingen voor zo'n kleintje. Net als in het begin met het drinken aan de borst is ook het drinken uit een flesje een kwestie van oefenen. Daarom kun je het beste regelmatig een flesje aanbieden, zodat ze er rustig aan kan wennen. Ik denk dat het belangrijk is, dat dit zo prettig mogelijk verloopt; forceren werkt vaak averechts. Probeer in ieder geval de fles ongeveer net zo aan te bieden als de borst, door je kindje zelf aan te laten happen. Eventueel kun je door met de speen langs haar bovenlipje te gaan een hapreflex uitlokken. Ken je het overzicht van tips dat terug te vinden is op het Borstvoedingsforum? Dat is deze pagina: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7 . Kijk maar eens of je daar verder mee kunt.

Je schrijft dat het kolven ook nog niet echt goed lukt. Kolven is echt iets wat je moet leren, je moet leren om zelf een toeschietreflex op te wekken. Dat heeft vaak wat tijd nodig. Ook de soort kolf kan van invloed zijn op de opbrengst. Wat voor kolf gebruik je op dit moment?
Hier kun je wat tips vinden om het kolven te vergemakkelijken: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/melk-afkolven.html .

Succes!

Groetjes van Yvonne
 
Terug
Bovenaan