6 weken na bevalling

Hoi allemaal,

Ik ben 27-03-2021 bevallen. Morgen dus 6 weken geleden. Ik geef borstvoeding dus verwacht nog niet ongesteld te worden. Ik bloed nu al ruim 3 weken niet meer van de bevalling.

Ik heb nu sinds 2 dagen zo ongeveer 2 keer per dag wat menstruatie krampen en als ik dan naar het toilet ga zit er iets wat licht roze bloed/afscheiding in m'n inlegkruisje. Echt maar 2 keer per dag heel even gehad. Nu ook geen last meer.

Het deed mij erg denken aan een innestellingsbloeding na wat gegoogle.

Zijn er mensen die hun ervaring willen delen over ongesteld worden na bevalling met borstvoeding? En zijn er mensen die mij hun ervaring willen delen van een innesteling bloeding (eventueel net na bevalling)?

Side note: m'n productie van de borstvoeding is opeens minder.

Liefs mij

Moet zeggen dat ik ook na 6 weken gelijk weer ongesteld was. Al gaf ik ook borstvoeding. Begon 1/2dagen met een ‘beetje’ en werd daarna meer.

Mijn melkproductie was dan ook mindere, en wilde ze ook bijna niet drinken. Men zegt namelijk dat het dan ook anders smaakt.

Ik ben 10 weken na de bevalling ook alweer ongesteld geworden! Ook steeds een klein spoortje bloed, en milde buikpijn...
Uiteindelijk zette het door en werd ik echt ongesteld... 
Geef volledig bv.. (Bij mn eerste merkte ik het idd ook altijd aan mn productie maar dit kwam altijd vanzelf weer goed zonder er iets voor te hoeven doen!)

Kan allebei zijn.. ook al geef je borstvoeding, je bent gewoon vruchtbaar! Wil je nog niet zwanger worden, gebruik dan gewoon anticonceptie. Het gebeurt stiekem behoorlijk vaak dat vrouwen binnen 6 maanden weer zwanger zijn en dat het niet gepland is. Dit is zo makkelijk te voorkomen.

Ik wilde de eerste maanden na de bevalling nog geen pil slikken, we hebben 4 maanden gevreeën met condoom en toen ben ik weer de pil gaan slikken. Niet ideaal, met condoom.. maar ik wilde echt het risico niet nemen om binnen 1 jaar 2 kinderen te krijgen..

Ik kan me niet herinneren wanneer ik weer ongesteld werd en hoe. Met die vraag kan ik je dus niet helpen.
Ik weet niet of je naar dit antwoord op zoek bent, maar ik weet dat er latexvrije condooms bestaan. Misschien is dat een idee voor de komende weken?

Haihai,

Ondanks bv was ik bij mijn oudste ook na 6 wk weer ongesteld en mn productie was bijna volledig weg! Kan dus gewoon...

Liefs

Terug
Bovenaan