6 weken oud...hoe weet ik dat ik naar 5 flessen kan?? Hoe kan ik zien dat hij er aan toe is?

Mijn zoontje is nu 6 weken oud en krijgt nu 6 flessen van 120 cc (135incl).
Volgens het CB en de verpakking van FV kan hij qua gewicht naar de 5 flessen van 150 cc (165incl).
Hij komt nu  de ene keer  om de 3 uur,  de andere keer  om de 4 uur. Hoe kan dat?
's nachts komt hij dus om de 3 uur, op de dag laat hij er 4 uur tussen zitten. Hij slaapt 's nachts wel...op de dag heeft hij zijn wakkere momenten. Ik heb hem het liefst 's nachts ook om de 4 uur...of natuurlijk dat hij er 5 of 6 uur tussen laat zitten.

Maar hoe kan ik dat aanpakken?
Hoe weet ik dat mijn zoontje daaraan toe is?

groetjes, Petra

Hoi,

Hoe je dat kan merken?? Gewoon een kwestie van doen en uitproberen!
Ik ben begonnen (toen) met de laatse fles alvast naar die 150+5 schepjes te geven.
En daarna alle flessen... je merkt wel of je uk het opdrink of niet.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ik was er niet zo mee bezig, mijn ukje kreeg gewoon 6 flesjes afgekolfde melk. Hij kwam (en komt) erg wisselend, soms na 2,5 uur al, soms pas na 5 uur. Ik ging gewoon mee met zijn behoeftes en hij sliep lekker door van 23:00 tot 5:00 uur. Ik vond het best.
Maar plotseling, toen hij 8 weken was ging hij beter slapen overdag en kwamen we niet meer uit met 6 voedingen! Opeens moesten we om 17:30 nog 3 voedingen geven voor 23:00 uur! Dus om de 1,5-2 uur... Na 3 avonden aanmodderen kwamen we pas op het idee om er 5 flessen van te maken... En dan ging dus uitstekend! Hij had zelf dus aangegeven dat hij er aan toe was.

Nu zitten we weer een beetje in hetzelfde schuitje: hij is 5 maanden en mag volgens schema CB naar 4 flessen. Volgens verpakking Nutrilon had hij dat al 2 maanden geleden gemogen, want hij was met 14 weken ruim boven de 6 kilo!
Maar hij vraagt netjes om zijn 5 flessen, we hebben een lekker schema, dus ik hou het gewoon zo. Wellicht als we gaan bijvoeden met 6 maanden dat hij vanzelf een fles laat staan...

Ik zou dus vooral niet te zwaar tillen aan alle circulerende schemaatjes en gewoon kijken wat je kindje aangeeft. Als je het gevoel hebt dat het kan, gewoon proberen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)

Hoi,
Gisteren ben ik voor het eerst naar het CB geweest en tot mijn verbazing mocht ik mijn zoontje van 4 weken(nu  4600 gr)  al 165 cc gaan geven.  Anderhalve week daarvoor zat ik nog op 100cc omdat bij de intake van het CB werd gezegd dat ik dat tot de eerste controle moest geven. Een week na die intake was mijn zoontje echt niet meer tevreden met die 100 cc en mocht ik na telefonisch overleg over op 135 cc. En gisteren dus al naar 165cc, ook omdat hij met die 135cc ook nog niet tevreden was. Ik mocht het zelfs tot de volgende controle over een maand uitbouwen naar 180cc.
Mijn zoontje kwam 's nachts om de 3/3,5 uur maar na die 165cc kwam hij ineens al om de 4 uur en hopelijk wordt die tijd steeds langer. Ik vind zelf dat ik niet mag klagen met één voeding 's nachts al zie ik wel uit naar het doorslapen.
Ik zou dus wanneer je de voedingen wil veranderen gewoon even contact opnemen met het CB of je eventueel meer mag gaan geven.
Succes!

hoi,
een vraagje: hoeveel flessen geef jij dan nu per dag totaal?
mijn zoon wil er gewoon nog 6 a 7, dus we doen niet meer dan 135 cc in de fles. aan het einde van de fles geeft hij ook niet aan nog meer te willen, dus uitbreiden naar 165 cc per fles en dan maar 5 flessen op 1 dag geve zien we nog niet zitten.

Op dit moment zitten we op 5 dagvoedingen 1 nachtvoeding. Ik denk wel dat, ook al geeft  jullie kindje niet aan meer te willen, het wel langzaam opgebouwd kan worden om zo meer tijd tussen de voedingen te krijgen. De eerste dag dat ik had opgehoogd van 135 naar 165 cc dronk hij ook niet alles op maar  daarna  ging de fles helemaal leeg.

drinkt jullie kindje dan niet veel te veel? het max zit toch op 1000 ml op een dag.
en het CB hanteert toch de dosering 150 - 200 ml per kg lichaamsgewicht, met een max van 1000 ml per dag?

hoi, me kleine is nu 9weken krijgt 135cc drinkt vaak niet alles op laat soms van 5 tot 35cc staan en komt 1x snachts nu ze krijgt per dag nu 6a7 flessen per dag wat moet ik nu is het aan te raden hoger te gaan kwa voeding of niet?

Terug
Bovenaan