6 weken zanger en 5/6 keer naar toilet

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik heb een vraag. Ik ben nu 6 weken zwanger en moet 's nachts zo'n 6 a 7 keer naar toilet. Is dit normaal? Het lijkt me namelijk wel erg veel, al wist ik dat ik er waarschijnlijk wel een keer in de nacht uit moest. Ik hoop dat de langer zwangerende er ervaring mee hebben.

Groeten,
Natas

Hallo Natas,

Ben in mijn zevende week en moet ook vaker plassen. Normaal kan ik altijd heel lang mijn plas op houden (net een vent soms...). Maar sinds een week moet ik er ook snachts uit.  Maar niet zo vaak als jij, dus of dat normaal is kan ik je helaas niet mee helpen. Ben je al bij de huisarts geweest of heb je contact met een verloskundige? Ik zou even bellen met je vraag als ik jou was.

Succes ermee.

Groetjes Ingske

Ps. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend hè die eerste weken ndat je het weet, ik moet er nog steeds aan wennen.

ik ben ook 6 weken en drie dagen zwanger( maar bij mij is de vraag of het blijft zitten door die bloeding)
maar ik moet er s'snacht ook af! ik ben er 2 x af geweest!

je kunt ook blaasontsteking hebben misschien!
ik zou idd de HA even bellen hoor!!

liefs Wilma

Hoi Natas en de rest,

Ik ben nu 29 weken zwanger maar ik heb vanaf het begin een abonnement op het toilet gehad.
Ik heb me er maar bij neergelegd, maar het is knap vervelend, vooral 's nachts.
Succes!!

Hoi hoi,

Toen ik net zwanger was moest ik ook aldoor 's nachts naar het toilet. Ik drink al snel 3 liter thee per dag, en ik ben gewoon opgehouden met na het eten nog drinken. Als je 's avonds niet te veel drinkt hoef je 's nachts misschien maar 1x, veel fijner.
Overigens is het later in mijn zwangerschap (ben nu 26 weken) veel minder erg geworden, ik ga al sinds mijn nieuwe maatregel en ongeveer week 14 bijna nooit meer 's nachts naar de wc (misschien 1x per week een keertje).
sterkte!

Barbara (26w)

Terug
Bovenaan