6 weken zwanger, al 3wk bloedverlies

<p>Hi mede (toekomstige) mama’s Nadat ik al ruim 3wk bloedverlies ben ik naar de dokter gegaan om hier eens naar te laten kijken. De dokter keek niet, vond me te jong voor een vleesboom en vroeg verder alleen of ik een soa had. Dat is niet het geval dus kreeg ik een kuur Primolut mee voor het resetten van mijn cyclus. Voordat ik begon met slikken, eerst even goed de bijsluiter gelezen. Het spul is eigenlijk een soort chemische curretage en haalt heel je baarmoeder leeg (even zo simpel gezegd). Onder het mom van; ik zou het mezelf nooit vergeven mocht er wat zitten, toch eerst even een zw test gedaan. Ik had hem al bijna in de prullenbak maar wat blijkt; zwanger! stomverbaasd maar ook angstig door al het bloedverlies, want ik heb eerder een bbm zwangerschap gehad en heb nog maar 1 eileider, en ben daar zuinig op! We mochten daarom gister even kijken waar het bloedverlies vandaan kwam, en ik dacht alleen maar; please niet op mijn eileider! En toen ineens, Ja! Ik zie een kloppend hartje! wat blijkt.. Ik ben 6wk zwanger maar het lange bloedverlies is niet te verklaren. Ik kom veel verhalen tegen van dames die een dag of enkele dagen wat licht bloedverlies hebben. Ik vroeg me af of er meiden zijn die ook de ervaring hebben gehad met langer bloedverlies 3wk+ en ook flink bloedverlies.. Met evengoed een kloppend hartje! Ergens in mijn achterhoofd hou ik er rekening mee dat dit best wel eens een voorbode kan zijn van een miskraam natuurlijk, dat dacht ik direct al. Maar als je dan toch echt een kloppend hartje tussen die bloedingen door ziet.. Tsja.. Dan ga je toch Ook stiekem steeds meer hopen! ik ben heel benieuwd of er iemand een vergelijkbaar verhaal heeft of kent.. Fijne kerst!  </p>
 
Nu 37 weken zwanger, vanaf 4 weken tot 15 weken zwangerschap constant oud bloed verloren, wel op te lossen met inlegkruisjes, en 3 of 4x vers bloed met 1x een stolsel erbij tussen dat oude bloed door. 
Er zat bij mij bloed in de baarmoeder, waarom wisten ze niet. Later werd er een cyste bij of in de placenta gezien. Kon evt. ook nog een verklaring zijn voor het bloedverlies, maar ook dat wisten ze niet zeker. 
Je snap, heel veel stress iedere dag of ik nog zwanger wakker zou worden. 
Ik kon ook niets vinden van weken bloedverlies..., maar hier heb je 1 verhaal nu iig. Heel veel sterkte. Ik begrijp je stress.  
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat goed dat je hebt geluisterd naar je gevoel en eerst hebt getest!!
Over het bloedverlies: ik heb vanaf positieve test tm week 9 elke dag bloedverlies gehad. Daarna tot week 20 ongeveer ook nog regelmatig. Allemaal onderzoeken gehad, maar nooit iets kunnen vinden. Nu 31 weken zwanger en t gaat heel goed met de baby. Ik snap dat het super eng is, die eerste weken vond ik het ook verschrikkelijk. Vanaf dat ik dr kon voelen, werd de spanning minder bij mij. 
Ik hoop dat t bij jou ook goed mag gaan en je over 8 maanden een baby in je handen hebt. 
 
Ja echt spannend inderdaad! Komt als een complete verrassing, we hebben al twee gezonde moppies, maar ook een kindje verloren met 22wk en een bbz gehad. 


Nu dat we dit ervaren vind ik het toch even fijn om herkenning te zoeken. Ik ook aldoor helderrood bloedverlies, alsof ik al een maand menstrueer..
We gaan het maar afwachten! Fijn om iig te lezen dat het ook de goede kant op kan gaan. Het kloppende hartje geeft moed maar het blijft natuurlijk enorm spannend met zoveel bloedverlies!
 
Terug
Bovenaan