6 weken zwanger en bloedingen?

<p>Hoi Hoi, </p><p>Ik ben nu 6 weken zwanger en ineens heb ik bloedingen.. Ik heb de vk gebeld en die zei wacht het maar even af. Heeft er hier iemand ervaringen met een miskraam rond de 6 weken? Hoe voelt het, wat moet ik verwachten? Ik weet niet precies of het een miskraam wordt. Dit is trouwens mijn 2e zwangerschap en bij de 1e was het totaal niet zo.. Ik heb in de 1e paar weken wel wat buikpijn gehad bij de 2e maar ik dacht dat dit erbij hoorde. </p><p>Ik hoor graag ervaringen! </p><p>groetjes,</p>

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap van week 6 tot week 10 dagelijks rood bloedverlies gehad. Er is nooit een oorzaak gevonden. Het was ook plotseling voorbij en ik heb een prachtige gezonde dochter gekregen. 
Tegen mij werd toen gezegd dat er een kans van 50% was dat het een miskraam zou worden. Heb wel een vroege echo gehad met 6+4, daarop was een gezonde ontwikkeling te zien. Hier zou je nog naar kunnen informeren of het bij jou ook mogelijk is. 
Het hoeft dus niets te betekenen, maar het kan wel. Pas als je erge krampen krijgt is het vaak mis. Er zit niets anders op dan afwachten. Ik wens je heel veel sterkte ?

vers is echt fel rood en oud bloed is meer bronsachtig/bruin.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap 1x vers bloed verloren, daarnaast alleen (oud) bruinachtig bloed.. maar dat was alleen bij afvegen... uiteindelijk verdween dat... Ben inmiddels 36+5 weken zwanger :)

Ik denk dat je alleen kunt afwachten.. Ik had mijn eerste echo met 6+4
Ze konden toen nog geen hartje zien (dat is het risico) maar de groei kwam overeen met de termijn.. een week later met 7+5 had ik gelukkig een hartje op de echo.. Je kunt altijd vragen wanneer je een eerste echo mag..

ja dan vind ik het wel vers bloed want het is wel rood/roze.. ik had even contact gehad en ze zeiden dat ik even af moest wachten en maandag, maar weer even kon bellen om te vertellen hoe het gegaan is en of voor een eventuele afspraak. Alleen zeiden ze dus ook dat het misschien niet duidelijk kan zijn doordat het vruchtje nog klein is. Ik vind het wel erg spannend.. ik probeer er niet aan te denken, maar ik krijg het niet zo makkelijk uit mijn hoofd..

Ik had ook rond die tijd bloedverlies. Eerst bruin, maar toen rood. Het hield dagen aan en na 3 dagen kreeg ik ook een wat drukkend gevoel, alsof ik ongesteld was. Gelukkig mocht ik komen voor een spoedecho en daar bleek het mis. Maar oud bloed kan iets heel anders zijn. En mijn zus heeft vrij vroeg een heftige bloeding gehad, maar toen bleek er niks aan de hand. 50/50 is ook wat ik heb gelezen. Aangezien je er geen invloed op hebt nu: ik zou ook even afwachten en als je maandag nog bloedverlies hebt vragen om een vroege echo. Die onzekerheid is vreselijk.

ja idd de onzekerheid is vreselijk.. Eerst wordt je superblij doordat je 2 streepjes ziet en voor je 1e echo kan het dus verkeerd gaan.. Ik heb zoveel twijfels, maar ik blijf hopen dat het goed komt! En ik denk dat ik ook maar een spoedecho wil als het na het weekend niet duidelijk is..

Terug
Bovenaan