6 weken zwanger en lichte bloeding

<p>Dag dames, </p><p>Een vraag om ervaring: </p><p>Op dit moment ben ik 6 weken en 3 dagen zwanger. Voor ons de eerste keer en heel blij dat het gelukt is! </p><p>Eergisteren een hele lichte bloeding gehad, lichtroze/rood twee druppels en vervolgens bruine afscheiding. Daar is het tot nu toe bij gebleven. </p><p>Verloskundige gebeld en er is nu nog geen reden voor een eerdere echo dan 8 weken. Hebben jullie ook welleens bloed gezien in het eerste trimester? </p>

Ik zelf niet maar in de groep waarin ik zit hebben meerdere meiden dit gehad. Het hoeft niks te zijn, het kan een teken van innesteling zijn of het springen van een bloedvaatje. De natuur doet zijn werk, als het mis zou gaan dan was er iets niet goed met het vruchtje. Ik zou afwachten tot de 8 weken echo (als het bloed weg blijft tenminste anders wel bellen) want dan is er veel meer te zien. Dan zie je al de vorm van het kindje en klopt het hartje al. Als je nu zou gaan kan het zijn dat je het hartje nog niet ziet kloppen en dat kan je ook ongerust maken.
Succes!

Hey hey,
Gefeliciteerd!!! Maak je niet al te veel zorgen, is inderdaad heel normaal. Tenzij je ook heftige buikkrampen hebt. Tip: niet al te veel googlen en lezen..wacht het even rustig af en probeer te genieten :) 

Ik had met 4w5d ook licht bloedverlies met afvegen. Kan een ader zijn of iets niets om je zorgen om te maken. Pas met helder rood bloed verlies en krampen zou ik aan de bel trekken. Ik schrok me ook dood haha. Nu al 11w2d 

Liefs

Ik had met 5 weken ook licht bloedverlies roze/bruin. Dit hield 2 dagen aan. Verder geen buikkrampen. Vk gaf toen ook al aan dat het waarschijnlijk innestelingsbloeding was. Inmiddels 29 weken zwanger van een gezonde zoon. Pas bij helderrood bloedverlies en buikkrampen moet je je zorgen maken geloof ik

Terug
Bovenaan