6 weken zwanger en nu een klein beetje bloedverlies. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hallooo,

Ik ben nu 6 weken gelukkig zwanger. Ga ik vanmorgen naar de wc, krijg ik bij het afvegen een beetje bloedverlies. Nu nog steeds als ik naar de wc moet. Verder komt er geen bloed in mijn ondergoed.

Wie heeft er ervaring met een miskraam? Begint dat ook met een beetje bloed? Of juist heel veel. Ik voel me nu echt ellendig. Ik hoop maar dat het snel stopt.

Liefs Annika

heey, als je maar een klein beetje bloed verliest kan het nog een restje van het innestelingsbloed zijn want als je een miskraam krijgt moet je volgens mij heel veel
bloed verliezen.

Ik weet dit niet uit eigen ervaring maar wat ik om me heen heb gehoord!

xxx ssuss (4wk zw)

Hoi Annika,

ik heb heel lang getwijfeld of ik op je oproepje zou reageren, omdat ik je niet onnodig ongerust wil maken. Maar je vroeg wie er ervaring mee had...

Ik dus. Ik heb vorige week een miskraam gehad, die begon met een beetje (bruin) bloedverlies. Dit heeft een week aangehouden. En pas na een week werd het helder, en een 4 dagen dagen is alles er pas uitgekomen.    

Nu wil het natuurlijk helemaal niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat!!!!
Ik reageer alleen maar omdat ik je aan wil raden om naar de huisarts te bellen en een inwendige echo bij de gyn. aan te vragen. Dit kan nu al, maar bij 7 weken kunnen ze een hartje zien en heb je zekerheid.
Dit heb ik ook gehad bij 7 weken, en toen zagen ze dat het vruchtje bij 6 weken gestot was met groeien, wij waren dus voorbereid dat het fout zou lopen.

Nogmaals: Ik hoop echt voor je dat het bij jou allemaal goed afloopt! Ga daar maar gewoon vanuit, het gaat veel vaker goed dan fout. En bij de helft van de vrouwen die bloedverlies hebben in de zwangerschap is er niets aan de hand.
Ik zou alleen een echo aanvragen, dan heb je een beetje zekerheid.

Veel liefs en alle goeds toegewenst,

Eva

hoi annika
ik helaas ook, ben vorige week vrijdag ook begonnen met wat bloedverlies bij afvegen, ook niet in onderbroek, dit het hele weekende aangehoude. maandagmorgen stond ik op met heftige buikpijn en rugpijn met wat meer helder bloedverlies, had nog wat hoop toen de buikpijn in de loop van de dag stopte, maar de rugpijn bleef.die dag gebeurde ervan alles, maar het vruchtje kwam in gedeeltes af op dinsdag en woensdag.vrijdag een echo gehad, en het enige positieve in dit negatieve verhaal volgens de verloskundige was dat ik geen curretage nodig had.hebben ons in ons geval een beetje kunnen voorbereiden, daar ik de vorige week, de dag voor het begon, een echo heb gehad, volgens mij was ik 7 weken en 4 dagen, maar volgens de echo een stuk korter, of het was gestopt met groeien, hoopte natuurlijk op het eerste, maar helaas, het mocht niet zo zijn.
hoop natuurlijk voor jouw dat het anders is, en in veel gevallen is dat ook zo, het enige wat je wat meer zekerheid kan geven, is een echo met een kloppend hartje, want dat was bij ons namelijk niet, dus alles kan toch nog goed komen als je dit gezien hebt, maar zekerheid heb je natuurlijk nooit.
ik wens je veel sterkte en een goede afloop van je zwangerschap.

groetjes, von8

Hallo Annika,

Voel je je nog zwanger?

Dit was het eerste wat de huisarts mij vroeg toen ik 12 weken zwanger
was van mijn nu 2 jarig zoontje. Ik heb toen ook een beetje bloed
verlies gehad een paar dagen lang. Gelukkig was er dus niets aan de
hand.

Twee weken geleden heb ik een miskraam gehad toen ik 4 weken zwanger
was. Het begon met donker bruin bloed en de volgende dag helder bloed.
De dag voor de bloeding voelde ik mij niet zwanger meer.

Zolang je je nog zwanger voelt zou ik ervan uitgaan dat het nog goed
is. Maar voor de zekerheid zou ik wel even naar de huisarts gaan of
verloskundige.

Veel geluk en sterkte de komende tijd.

Groetjes Marije

hoi,

Ik ook helaas, na 6 weken (ongeveer) begon het bij ook. Licht bloedverlies (bruinig) en daarna werd het erger. En het zwangere gevoel was toen ook vrij snel weg.... Ik wil je ook niet bang maken, maar ga op je gevoel af!! als je het niet vertrouwd bel dan de VK ze kunnen het niet voorkomen maar ze kunnen je wel geruststellen!!

Groetjes Dre

Bij mij was het in de 6e week in vorige zwangerschap ook en later ook nog eens in (ik geloof) de 10e week.

ik heb gelijk de vk gebeld en die zei als het niet heftig werd er waarschijnlijk een bloedvaatje beschadigd was(omdat het weinig was)

ik had de schrik van mijn leven dus ik snap hoe je je voelt.
Na 8 mnd zwangerschap kreeg ik een mooie gezonde dochter...

Maar ik raad je aan om de vk te bellen en dat mag ook in het weekend!!!!!!!!!!!!!!

Wij zijn geen dokters!!
Sterkte en hou ons op de hoogte!

Liefs Elora

Terug
Bovenaan