6 weken zwanger & met famile op vakantie gaan!

Ik ben 6 weken zwanger en ga voor een paar dagen naar Spanje met de familie. Het is de bedoeling dat wij pas na onze 1e echo, de familie gaan vertellen dat ik zwanger ben omdat tijdens mijn vorige zwangerschap mijn ouders het al wisten na 4 weken. Foutje van het ziekenhuis.,, Zwangerschap werd uiteindelijk miskraam na 8 weken. Willen dus graag wachten tot de echo zodat we zeker weten dat alles goed is.

Hoe ga ik die 4 dagen door komen, zonder dat het opvalt dat ik geen alcohol drink??? Iemand tips?
 
Tsja...lastig. Drink je normaal wel? Ik bedoel valt t echt op als je geen alcohol drinkt?
Je kunt natuurlijk zeggen dat je aan de antibiotica zit maar dat vind ik zelf ook best wel opvallend.

Mijn ervaring is wel dat bv op borrels en feestjes je best gewoon een glas wijn kunt aannemen en er niet van drinken. Niemand let er namelijk echt op of jij t drinkt of niet. Heb je zelf ook niet in de gaten bij anderen.
Dus als de rest er een paar op heeft dan laat je je glas gewoon ergens staan. Niemand die dat door heeft.

Je kunt ook nog zeggen dat je een detox kuur volgt. Maar dan mag je ook bepaalde andere dingen niet eten en drinken.

Aan de andere kant, hoe erg is het als ze het wel weten. Ik neem aan dat ze vorige keer ook een enorme steun zijn geweest toen het mis ging?

In ieder geval gefeliciteerd en succes ermee!

Groetjes mamma3007
 
Lastig... dat is ook precies de reden dat ik het al wel aan mijn ouders heb verteld. Ik drink normaal gesproken altijd een wijntje bij het eten, op verjaardagen of met feestelijke gelegenheden en nu natuurlijk niet. Ik ben ook net 6 weken zwanger en ga vanavond met mijn moeder een avondje uit. Tja, niet drinken valt dan echt teveel op, dus heb ik het gisteren verteld.

Wat soms wel kan werken is dubbel friss citroen/witte druif drinken uit een wijnglas. Dat lijkt net echt witte wijn. Dat heb ik vorige week op een BBQ wel gedaan en dan heeft niemand door dat je geen wijn drinkt. Je moet het dan alleen wel zelf in kunnen schenken en ervoor zorgen dat niemand per ongeluk jouw glas pakt ;-)

Het excuus van de AB kuur heb ik ook al wel eens gebruikt, werkt ook prima. Meestal heb je zelf meer het idee dat anderen door hebben dat je niet drinkt, dan dat ze het ook echt door hebben. Vooral met een grotere groep mensen valt het helemaal niet zo op hoor.

Maar inderdaad, hoe erg is het als je naasten het al weten? Kan me voorstellen dat het bij een miskraam juist fijn is als je moeder/zus/schoonzus al wist dat je zwanger was...

In ieder geval succes met "uitvogelen" en veel plezier in Spanje!
 
Nou ik heb de dagen in spanje overleeft haha! Het valt iid op als ik geen borrel neem, want ik hou altijd erg van een borrel tijdens een feestje.. Het viel dan ook wel op dat ik maar 1 glaasje nam tijdens de vakantie, of dat ik erwel erg lang over deed haha. Heb me er uit gered door te zeggen dat we wel weer bezig waren " zwanger te worden" en dat ik daarom niet zoveel meer drink.. daar kwam ik mooi mee weg. Volgens mij hebben ze allang al door dat ik zwanger ben maar ik heb iig nog niet verteld.. Over 2 weken de echo.. Spannend, dan mag ik het eindelijk vertellen!
 
Haha, je hebt het overleefd dus?! Tja, dat is toch echt het nadeel als je normaal gesproken wel van een drankje houdt he? Heel herkenbaar!! :)

Hier zijn er volgens mij ook al wel een paar die hun vermoedens hebben, maar ik heb het ze nog niet verteld. Wij hebben volgende week de echo en daarna kunnen we het vertellen. Dus dan hoef ik me niet meer zo schijnheilig te gedragen :)
 
Spannend allemaal die echo's!! Ik word toch wel steeds meer nieuwschierig!! Morgen 7 weken! Leuk zo dit forum, kun je er toch nog een beetje over kletsen!! :)
 
Terug
Bovenaan