6 weken

Vraagje: wanneer een baby 6 weken oud is beginnen ze een beetje te lachen, kan je eventueel de nageltjes knippen en mogen ze in de draagzak. Onze zoon is 2 weken te vroeg geboren en is nu ruim 6 weken. Moet ik nu die 2 weken extra optellen? Nu weet ik dat het moment van lachen voor iedere baby verschillend is, maar kan ik zijn nageltjes knippen en hem in de draagzak doen of moet ik tot de 8 weken wachten?
 
Hoi, mijn dochtertje is 2,5 week te vroeg geboren. Ik heb er nooit 2 weken bij opgeteld. Nageltjes knippen heb ik ook al vrij snel gedaan. Volgens mij kan dat inderdaad al.
Draagzak weet ik niet, want die heb ik noot gehad. Groetjes en veel plezier met je zoontje!!
 
Mijn zoontje is intussen al 4,5 maanden maar was ook 6 wewken te vroeg geboren. Ik heb er wel min of meer rekening mee gehouden bij zijn ontwikkeling, hoewel dat achteraf gezien niet nodig was want hij was met alles zelfs eerder dan zijn leeftijdgenootjes die wel op hun tijd geboren waren. Nageltjes knippen deed ik zelfs al voor hij 6 weken oud was: hij had al snel lange nagels en krabde zijn hele hoofdje ermee open, vandaar. En een draagzak... ik dacht dat je gewoon moest kijken naar lengte en gewicht: in de babybjorn mogen ze vanaf 3,5 kg geloof ik, en dat was bij mijn zoontje dan weer later dan 6 weken.
 
Volgens mij is het zo dat vanaf 38 weken zwangerschap het geen prematuurtje meer is en dan hoef je de leeftijd niet meer te corrigeren. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet, het kan ook zijn dat het aantal weken wat ik hier zeg niet helemaal klopt. Wanneer een kind echt een prematuur is en dat is volgens mij tot 37 weken (37 weken is geloof ik randprematuur)ga je de leeftijd corrigeren door het aantal weken dat een baby te vroeg geboren is van de leeftijd af te trekken.
 
Terug
Bovenaan