6 wk en 4 dagen geen hartslag. Kan dit nog komen?

A

Anoniem

Guest
Oh, voel me vandaag goed  rot! (als ik het zo even zeggen mag)
Er was geen hartslag te zien ( 6 wk en 4 dg) De verloskundige zei er niet zovel over of dit normaal is of niet. Het enige wat ze zei is dat ze me nu nog geen duidelijkheid kon geven! Maandag weer terug komen voor weer een echo.

Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt en hoe liep dit af?

Alvast bedankt!

Liefs Lien

Bij mij was het de eerste 2 keren van het bezoek aan de verloskundige niet te horen. Ik heb bij de 12 weken echo voor het eerst het hartje zien kloppen. Bij het volgende bezoek aan de verloskundige heb ik toen voor het eerst het hartje gehoord. Ik was er ook erg onzeker door, maar dat is nergens voor nodig. Het is heel normaal dat je in zo'n vroeg stadium het hartje nog niet hoort.

Liefs Maria
38w5d zwanger van 2e zoontje!

Hi,

toen ik bij de verloskundige kwam, ik was toen 9 weken, toen ging ze niet eens luisteren naar het hartje omdat dit waarschijnlijk nog niet te horen was en omdat de 'stralingen' schadelijk kunnen zijn voor zo'n kleine vrucht.
Ik kreeg met 12 een echo en daar zag ik het hartje op kloppen, heel leuk!
dus ik denk inderdaad dat 6 wk nog veels te vroeg is! niet te druk maken hoor!

Groetjes Mickey (23 wk)

hi, ik las net op www.9maand.com dat einde week 6 het hartje gaat kloppen.

Oh wat is dit spannend zeg!!
Ik was er wel vergeten bij te zeggen dat ik gister een inwendige echo gehad heb. Ik lees dan wel dat sommige met 5wk al een hartslag kunnen zien. Maar ik heb dus nog een beetje hoop??
Nog meer mensen met dezelfde ervaring???

Trouwens bedankt voor reacties, ik ga  nu inderdaad FF op die site kijken...

Hoi Lien,

Heb je een inwendige of een uitwendige echo gehad? Je kunt namelijk alleen met een inwendige echo het hartje zo vroeg al zien kloppen!! Met een uitwendige echo duurt 't veel langer voor je iets kunt zien. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat alleen de gyn inwendige echo's maakt.

Het is dus normaal als je nog niets kan zien, staat er in mijn zwangerschapsboek (heel recent, van 2005). Soms kan het wel langer dan 12 weken duren voor je het hartje kunt zien/horen - vooral als de placenta aan de voorkant ligt. Maak je dus nog even niet teveel zorgen!

Sterkte
Hilde

Omdat ik al 3 miskramen gehad heb, heb ik in deze vroege stadium een inwendige echo bij de verloskundige gehad (deze doet ook echo) Uitewendig kun je deze vroege stadium zoiezo nog niets zien. Maar inwendig al wel. Sommige met ruim 5 weken al. Bij mij kon ze nog niet zien (wel vruchtje, die goed qua grote precies goed was) maar er was nog geen hartslag te zien.

daarom wou ik graag wetenof het normaal is dat je met 6 wk en 4 dg nog niets kon zien kloppen. Ze zegt niet zoveel, alleen dat ze mij nog geen duidelijkheid kon geven. Maandag weer kijken!!

Terug
Bovenaan