6 wk. na mk. een halve dag ongi? help!!

Hoi hoi,

curretage is nu 7 wk. geleden en vorige week halve dag wat bloedverlies en daarna niks meer..... vreemd. Heb wel steeds last van krampen gevoel of je ongi. wordt maar er komt niks. Wat zou dit nu kunnen zijn? Heb afgelopen ma. getest maar die was negatief.

is dit event. nasleep van curretage? toch ongi, halve dag zou wel niet? of toch zwanger, te vroeg getest.

Wat denken jullie? wie heeft er raad voor mij?

gr.

Nicole

Volgens mij kunnen het een paar dingen zijn:    dat je ongesteldheid na   een miskraam/curetage vaak niet hetzelfde is, ook kan het zo zijn dat er een restje bloed in je baarmoeder is achtergebleven, iets wat absoluut geen kwaad kan, is bij mij ook het geval en komt er   waarschijnlijk binnenkort zomaar of tijdens een menstruatie uit.  Of,  in het geval je nog maar heel kort zwanger bent, de test nog negatief aangeeft. Het verstandigste is denk ik om het even aan een deskundige te vragen waar je behandeld bent.

Sterkte!!!

Marieke

Hai Nicole,

Had, dacht ik, van de week al een reactie geschreven, maar die site doet steeds zo raar en het stond er dus niet op.
Wat vervelend hè die onzekerheid nog steeds. Ik zit echt in hetzelfde schuitje, behalve dan dat ik nog geen mini-ongesteldheid heb gehad. (loop dan ook een week achter op jou, dus wie weet komt het nog) Ik heb ook al twee weken last van mijn borsten en mijn buik. Echt het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Maar ik voel me verder ook weer anders (net als toen ik zwanger was volgens mij..) Vorige week een test gedaan maar negatief. Vandaag moest ik voor controle naar de gynaecoloog, dus ik hoopte op meer zekerheid. Maar die heb ik niet. Omdat ik niet meer vloei is de curretage gelukt, zei ze. Ze wilde geen echo maken, wat ik wel graag wilde. Ze kon daar niks op zien, zei ze. Niet of ik zwanger was en ook niet of mijn cyclus al weer op gang was. Die zere borsten en buik wees er wel op dat mijn cyclus weer op gang was gekomen.
Over twee weken moet ik terug komen als ik dan nog geen menstruatie heb gehad, dan krijg ik hormoonpillen ofzo.
Het liefst wil ik nu gewoon zekerheid net als jij; of zwanger of ongesteld! Dan weten we tenminste iets!!

Ik kan je dus eigenlijk nog geen antwoord geven op je vraag, sorry. Misschien helpt het om te weten dat er nog één is, die ongeveer hetzelfde beleeft op dit moment!

Sterkte!

Hou ons op de hoogte!

Liefs Dominique

Er is er hier nog een hoor!

Ook nog geen menstruatie in zicht, al voelt het al weken alsof het eraan komt.
Zwanger, kan bijna niet, redelijk safe gevreeen ivm bloedonderzoek.Voor bloedonderzoek ook getest, negatief (gelukkig anders was het voor niets)
Volgende week vrijdag moet ik terugkomen en dan hoop ik toch wel al wat meer duidelijkheid te hebben.
Wat raar dat je geen echo kreeg. Daar kunnen ze volgens mij wel op zien of er een eitje rijpt. Maar ja die zag ze bij mij al op 20 oktober, en cyclus is nog niet op gang.

Balen he, ik bedoel ik wil gewoon door, en kan het pas afsluiten als ik bloed zie.... Ik heb na mijn curretage vrijwel niet gevloeid en dat voelt enorm onnatuurliijk.

NIna

Hai Nina,

Jouw verhaal was ook de reden dat ik graag een echo wilde en er ook helemaal op had gerekend. Ik dacht eigenlijk of ze ziet dat ik zwanger ben  en anders ziet ze of mijn cyclus al op gang is gekomen. Helaas, allebei niet. Ze kon niet toveren zei ze. Omdat ik haar verder wel vertrouw geloof ik het ook wel, maar toch..
Jij hoeft geen hormoonpillen te slikken o.i.d.?

Misschien doe ik van de week nog maar een test, vorige week was wel erg vroeg. Maar eigenlijk weet ik nu wel dat ik niet zwanger ben, maar toch..

Sterkte ermee!

liefs Dominique

Hoi Dames

Er is inderdaad een kans dat jullie zwanger zouden
'kunnen zijn.De kans na eenmiskraam in curritage om
weer zwanger te worden is heel groot.Ik zelf heb met 12wk
een curritage gehad en het heeft precies 5wk geduurt voor
ik weer ongesteld werd.Niet gelijk weer zwanger geworden
maar ik ken heel veel mensen die dit wel is overkomen.
Misschien hebben jullie te vroeg getest ,maar het kan ook
nog wel een poosje duren voor het weer op gang komt.Hormoon
pillen vallen wel mee in je hoeft ze maar even te gebruiken.
Ik zal duimen dat jullie allemaal zwanger zijn.

Groetjes anita

Hoi allemaal,

Nou ik zit in hetzelfde schuitje hoor.
Ik heb op 12 oktober een curretage gehad. Die week erna nog wat bloed en slijm verloren en zo. Maar daarna niets meer dus toen ben ik begonnen met het rekenen wanneer ik dan weer een menstruatie zou moeten krijgen. Dat zou dan halverwege november moeten zijn. Maar tot op heden is er nog niets gebeurd. Zelfs geen druppeltje bloed of een minuscuul buikkrampje. Helemaal niets........
Ook al een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ik voel me ook helemaal niet zwanger dus daar geloofde ik ook niet in.
Morgen krijg ik nog een telefoontje van de gynaecoloog ter controle. Dan zal ik eens vragen hoe lang dat nog kan duren.
Want........ wij willen heel graag weer snel zwanger worden maar als die cyclus niet op gang komt schiet dat niet op!
Succes allemaal!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan