6 wk naar buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Na heel veel weken ellende heb ik deze week een chemokuur.
Ja ik weet het klinkt heel raar en ook wij geloven het nog steeds niet maar ik maak   te veel hormonen aan en dat komt omdat tijdens de operatie niet alles weg is gehaald wat betreft het vruchtje. Maar ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die ook zo iets hebben mee gemaakt. Want wat ik heel raar vindt is dat ik op het juiste moment wel ongesteld ben geworden.
Wie kan me helpen.

liefs Sabrina

Jeetje, meis wat een ellende. Alsof een buitenbaarmoederlijke zwangerschap al niet zat is, nu ook nog zo'n akelige nasleep.
Wat vreemd dat ze niet alles weg hebben kunnen halen.
Ik ben niet zo thuis in hoe dat allemaal werkt. Maar misschien wordt je wel netjes ongesteld omdat de plek waar het misging juist buiten je baarmoeder zat en misschien dat dat ongesteldheidsgedoe er allemaal in je baarmoeder afspeelt?
Ik hoop dat iemand je vragen kan beantwoorden en anders bel je de gyneacoloog toch?

Veel sterkte

Hoi Sabrina,

zo.. jouw leven staat met deze zwangerschap ook compleet op zijn kop! Dat was wel het laatste wat je had verwacht toen je test positief bleek..
Ik hoop dat je samen met je man alles een beetje op een rijtje kunt krijgen, al zal dat door de hectiek van deze periode nog wel allemaal een grote nare droom lijken, denk ik.

Je ongesteldheid komt, denk ik, doordat je andere eierstok een eitje heeft losgelaten op de 'normale' tijd. Daardoor is het baarmoederslijmvlies opgebouwd en, omdat er geen innesteling is geweest, ook weer afgebroken. Dat veroorzaakt jouw menstruatie waarschijnlijk. Nu ben ik 'maar' verpleegkundige en geen arts.. dus vertel ik ook maar wat ik weet en logisch klinkt..
Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd je gyn vragen!

Meid, alle sterkte voor de komende week en ook de tijd erna..
Groetjes, Harma

Terug
Bovenaan