6 wk zwanger/verlof in Aug -> vertellen werkgever?

Hoi allemaal,

Ik zit al een paar weken te dubben over hoe ik mijn werkgever toch moet vertellen dat wij 1 september ons derde kindje verwachten!

Vanmorgen had ik overleg.. en we hebben het wel een uur over de vakantieplanning gehad tekorten/problemen etc. En ondertussen wist ik dat ik met mijn 20u kontrakt de vakantie planning nog meer in de problemen help!! Ik had half juli 3 weken vakantie aangevraagd.. maar nu zit ik dus in mijn verlof.

Maar aangezien ik vandaag nogmaar 6 wk zwanger ben, vind ik het nog te vroeg om aan mijn werkgever te vertellen. Mijn leidinggevende wil in febr. het vakantierooster klaar hebben. Wat zal ik doen? Het alleen aan mijn leidinggevende vertellen?

Liefs mammma
 
Ik zit in dezelfde situatie als jou, en zo zullen er nog meer zijn die hiermee zitten... Ik ga het absoluut nog niet vertellen. Volgende wk heb ik de echo en misschien dat ik het die week erna aan mijn teamleidster ga vertellen zodat ze er toch rekening mee kan houden. Ik neem aan dat ze ons ook wel kunnen begrijpen dat we het nog niet zo vroeg willen vertellen, en ze moeten toch sowieso een vervanger regelen dus heel veel meer problemen zullen er toch niet komen? Wil je 6 wkn voor de bevalling stoppen?

Liefs
 
Hoi Esje..

Nou ik ben bij de eerste 7 weken van te voren gestopt (werk in de thuiszorg) en bij de geloof ik zelfs al 8 weken voor die tijd. Het werd me allemaal te pittig, avonddiensten tot 23u en dan nog naar huis en veel bukken.. tillen etc. En ik was best veel moe, en dan gaat de gezondheid van je kindje toch boven alles. Bij een kantoorbaan had ik het wel langer volgehouden denk ik. Maar jij verteld het dus pas na de echo. Ik wil dat eigenlijk ook. Nou zal het er nog is met mn man over hebben vanavond!

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Groetjes mammma
 
Maar dan gaat je verlof pas officieel bij die 6 wkn in denk ik? Ik werk in een verpleeghuis, dus ook veel tillen etc. Hartstikke zwaar werk en idd die avonddiensten, ben benieuwd hoe ik het er vanaf zal gaan brengen. Ik ben met de echo nog maar 7 wkn en 3 dagen dus vertel het echt niet eerder dan die week erna (denk ik) als ik het nog langer stil kan houden doe ik dat gewoon, ik vindt het voor mezelf t veiligst om het met 11 a 12 wkn pas te zeggen, maar of hun daar nu zo blij mee zullen zijn, zeker met de vak.planning. Ik heb half Aug 3 wkn vakantie gevraagd, maar zit dan ook al in mn verlof, je vak. telt dan toch niet mee he? Ik hoorde weleens van collega's dat ze dan na hun verlof gelijk nog die weken van de zomervakantie aan vastplakken, dan zit je gewoon bijna 20 wkn thuis! Wel een lekker vooruitzicht moet ik zeggen, haha.

Liefs
 
Hey,

Ik ben ook werkzaam in de thuiszorg en inmiddels alweer bijna 30 wkn.
Ik heb het wel vrij snel verteld ivm een mk ervoor en omdat je toch in bepaalde situaties niet kan/wil komen aan het begin van je zwangerschap.
Denk aan mensen met wondroos, (open)TBC enz.
Alleen mijn leidinggevende en planster waren op de hoogte de collega's niet hoor.
Maar dat is ieder zijn eigen beslissing natuurlijk.
Verder uuuhm is het gewoon goed om het misschien te melden en pas na de eerste echo concrete afspraken te maken.
Ik zit inmiddels al bijna 7 wkn thuis door bekkeninstabiliteit. dus mijn verlof gaat automatisch 6 weken van te voren in.
Maar het erna nog wel een week vrij en een week voorjaarsvakantie.
De vakantie planning is niet jullie verantwoordelijkheid hoe moeilijk ook! Je kan je vakantie ook deels ervoor pakken en deels erna met daarna nog een week najaarsvakantie????
Nou in iedergeval sucses ermee en hopelijk gaan jullie zwangerschappen voorspoedig verlopen.

gr louise
 
Hay meid,

Ik zal het wel vertellen aan je LG. Ook als het misgaat weten ze wat er speelt....ik ben één van die mensen waarmee het mis is gegaan en ik was heel blij dat zij het wist!

xxxxxxxxxxx me
 
Ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld, ik zat met hetzelfde probleem. Ben 12 aug uitgerekend en dus ook midden in de vakantie periode. Ik hoef dus niet meegenomen te worden in de vakantie planning. Ik vond het oneerlijk tegenover mijn collega's om eerst mee te denken/plannen om de vakantie rond te krijgen en dan vervolgens te vertellen dat ik zwanger ben en dus in de zomer met verlof zal gaan. Ook ik werk in een verpleeghuis dus ik weet niet of ik het tot het einde ga volhouden, de eerste twee keer in elk geval niet, heb ik de laatste weken therapeutisch gewerkt. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een erg goed contact heb met mijn teamleider en weet dat ik haar in vertrouwen kon nemen. Ik wil mijn zomervakantie en wellicht ook nog mijn najaarsvakantie aan mijn verlof plakken. Je moet doen wat je zelf het beste lijkt, als jij het nog even voor je wilt houden moet je dat doen, je bent niet verplicht het nu al te vertellen.
 
kgeloof dat je pas verplicht bent om te vertellen 3 maanden voor je verlof in zou gaan... dus nog even te gaan.. ik zelf kan dit ook niet hoor.. nu heb ik t met 11wkn verteld omdat je t begon te zien.. en met vorige zwangerschap wisten ze t met 7 of 8wkn al.. vanwege omstandigheden was zwanger van 2ling een van gestorven.. heel veel ziek overgeven hele dagen met 15wkn al opgenomen in zhuis en vanaf dat moment niet meer kunnen werken..moet zeggen wel gelijk ontslagen na verlof hoefde niet meer terug te komen..
 
Terug
Bovenaan