6 wkn check up voor moeder en kind

Hallo allemaal,

Vanmorgen druk geweest met doktersbezoeken. Voor mij de laatste keer naar de gynaecoloog waar alles in orde was.
Gijs moest naar de kinderarts, hier in Kenia geen cb. Hij is flink gegroeid en weegt nu 5350 gr en is nu 61 cm (bij geboorte 3710 gr en 52 cm). Ook heeft hij weer een reeks vaccinaties gekregen, 6 totaal, maar gelukkig samengevoegd in 2 prikken en druppeltjes.

Hoe is het bij jullie?

Groeten uit een warm en zonnig Nairobi

Johanneke en Gijs

Hee Johanneke.

Even vraagje tussendoor, Hoe kom jij in Nairobi terecht?

Met 4 weken ben ik met Pepijn naar de cb geweest, daar was hij 55cm en 4730gr. Wij moeten 25 jan weer.
Ik zelf ben vorige week bij vk geweest en ook met mij alles goed. Heb nog wel aangegeven dat ik haar begeleiding minder vond tijdens de bevalling. Wat ik heel knap vond van mezelf, want zo ben ik nooit.
Ze had stagiaire bij dr en haar meer ruimte willen geven. Ze betreurde het feit dat het voor mij niet goed uitpakte. Blij het gezegd te hebben.
Ik kwam er vanmorgen pas achter dat ze helemaal niet meer naar mn baarmoeder gevoeld heeft. Nou ja, tijdens spiraaltje plaatsen, maar ff aan ha vragen.

Gijs is toch net als Pepijn op 26nov geboren? Merk je nu ook dat hij langer wakker is? Pepijn kan al echt lachen naar je, heeft lol om zijn muziekmobiel in de box en kan al tijdje daar liggen (of zitten in zijn wipstoel) Het echte onschuldige baby is er wel af hihi.
Lekker genieten samen.

Liefs uit regenachtige Nederland

Irene

Hi Irene,

Wij wonen nu bijna 3 jaar in Nairobi. We zijn hier gekomen als vrijwilligers maar hebben nu sinds 2 jaar ook betaald werk. Ik werk als leerkracht op de Nederlandse school. Erg leuk!

Wat goed dat je het tegen de vk hebt gezegd. Daar kan zij ook alleen maar van leren!
Bij mij had de gynaecoloog de vorige keer ook niet mn baarmoeder gecheckt, maar dit keer heeft hij het goed gemaakt door ook te kijken of mijn baarmoederhals dicht zat en gelijk een uitstrijkje te maken, hahahaha. Gelukkig wist ik dat van te voren niet.

Gijs is inderdaad ook van 26 november. En ze zijn niet de enige toch?
Hij is inderdaad na zijn voeding ook langer wakker en speelt dan op zijn aankleedkussen en op het speelkleed. Echt heel schattig. Ook zijn muziekdoosje, in de vorm van een giraffe, vindt hij erg leuk. Wipstoeltje gaan we ook eens uit de kast halen, wist niet dat ze daar al in mochten. Zal hij vast leuk vinden want hij kijkt graag rond.

Liefs,
Johanneke

Ik ziet die wipstoel niet te ver overeind, dan kan dat best. Maar Pepijn kan ook al best zijn hoofd een tijd overeind houden, dat scheelt ook.

Volgens mij was er inderdaad nog een kindje op 26 nov geboren, goeie datum haha.

Pepijn is helemaal weg van muziekdmobiel en een kubus met een rammelaar erin, heerlijk.
En gister lag ik met hem in bed te zingen, en toen heeft hij hele tijd liggen "kwebbelen" en lachen naar me. Zo leuk om te zien.

Wat leuk dat jullie daar nu betaald werk hebben. Zitten jullie op een beveiligd terrein of in een hutje op de hei hihi. Collega van mn man is naar Afrika verhuist (weet niet meer welk land) maar wel op een beveiligd terrein. Vandaar dat ik het vraag.

Liefs

Inderdaad een goede datum 26 november!

Gijs zit ondertussen ook regelmatig in zijn wipstoeltje, op dit moment ook, en hij vindt het heerlijk. Omdat hij ook regelmatig zijn beentjes op en neer doet kan hij zichzelf ook heen en weer "wippen"!

We zitten inderdaad op een beveiligde compound. Een stevige muur, met bij de poort een bewaker (heel aardige vent trouwens) en 's nachts nog een extra bewaker die met een hond rondloopt. We wonen gewoon in Nairobi, vlak achter een grote supermarkt/winkelcentrum en voor mij op loopafstand van school.

Liefs

Terug
Bovenaan