690 gram bij geboorte

<p>hallo, </p><p>Even een vraagje. Heeft iemand iets soortgelijks mee gemaakt? Ond zoontje is 28 mei  10 weken te vroeg geboren met een ernstige groei vertraging  hij woog 690 gram met zn geboorte. Nu bijna 3 weken later weegt hij 860 gram. Maar nu is mijn vraag dus of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en na hoeveel weken/maanden je kleintje naar huis mocht? Hij doet hij overigens super goed ? heeft alleen nog een klein beetje zuurstof nodig </p><p>Groetjes jessica </p>

Gefeliciteerd, wat spannend zeg zo vroeg en klein.
Ik heb op de neonatologie gewerkt en meestal gingen de kindjes rond de uitgerekende datum naar huis. Zelf op temperatuur blijven, alles zelf drinken, geen zuurstof meer en boven de 2 kilo waren hier ‘eisen’ bij.
Fijn dat jullie zoontje het al zo goed doet!

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Heftig om het op deze manier mee te moeten maken, maar vertrouw erop dat het goed komt! Het heeft alleen wat tijd nodig. 
Onze zoon is ook te vroeg geboren (8weken) en had een geboortegewicht van 1600gr, we kwamen te laat aan in het zkh waardoor hij geen longrijpingsmedicatie meer kon krijgen. 
Ze moeten een aantal dingen zelfstamdig kunnen voordat ze naar huis mogen, waaronder zelfstandig ademen, zelfstandig drinken, zichzelf goed warm houden, het gewicht.. 
Onze zoon was met 39 weken zover. Ik heb toen wel gezien dat ze te vroeg geboren baby's (die ook dysmatuur zijn geboren) meestal dus in het zkh houden tot ongeveer de oorspronkelijke bevallingsdatum en sommigen iets langer omdat 1 van de bovengenoemde punten nog niet was bereikt. 
Achteraf gezien ben ik hier heel blij mee, maar dacht er toen wel anders over; wij wilden zo snel mogelijk met onze kind naar huis en deze periode verliep voor ons best spannend. 
Succes met alle mijlpalen en geniet van jullie zoontje!! 

Jeetje, wat heftig joh! Ik herkende je naam van het augustus topic en wij zijn maar enkele dagen na elkaar uitgerekend.
Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wennen! Hopelijk blijft jullie kleine het goed doen en mag hij over een aantal weken lekker mee naar huis! ❤️

Terug
Bovenaan