6e ziekte....

A

Anoniem

Guest
Nou had een paar dagen terug al een verhaal geschreven over dat ze koorts had en had overgegeven, leg ik d'r voor d'r slapie op de commode zie ik dat ze op d'r buik en een beetje op d'r borst allemaal rode vlekjes heeft.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik dacht zelf aan de 6e kinderziekte, ze is nog niet helemaal fit, wil niet veel eten, en is snel uit d'r hum.
Me vriend is een week op vakantie dus mis ook even het overleggen met elkaar, hoop dat jullie wat weten.
groetjes!

Ik heb zelf helemaal geen verstand van kinderziektes maar ik heb een site voor je gevonden waar alle ziektes uitgelegd zijn en waar ook plaatjes bij staan zodat je kunt kijken of de vlekjes op elkaar lijken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en beterschap voor de kleine.

http://www.gezondheid.be/index.
cfm?fuseaction=art&art_id=763

Liefs

Linda en Marissa

heey meid,mijn dochtertje had enkele weken geleden de 6e ziekte..
het begon met zaterdags koorts met op zo t hoogste en ma avond zakte t af,di ochtend geen koorts meer,maar diavonds ook uitslag op borst/buikje..

de uitslag zakt vanzelf af na zo''n 3 a 4 dagen,je kan/hoeft er verders niets aan te doen.
je zult zien dat als over een paar dagen de uitslag is afgezkt,ze weer hemaal de oude is.

ons meiske had dezelfde verschijnselen..heel hangerig,veel slapen,weinig eten.

lastig he als je net als je kids wat hebben niet effe met je man kan overleggen..maar zie t even aan en anders kun altijd vrijdag nog naar de h.a..
succes en beterschapgroetjes

Hoi hoi,

Ik heb even een fotootje voor je opgezocht. Mijn dochter heeft op deze foto de vijfde of de zesde kinderziekte:

De verschijnselen klinken bekend. Helaas is er niets aan te doen. Maar de bultjes jeuken niet, dus heel veel last had Eva er niet van (ze zag er alleen niet uit!).

Groetjes, Karin