6mnd eet alleen van vinger

<p>Hi, met 4 maanden gestart met hapjes geven dat wou ze niet van de lepel dus met de pink gaan geven. Dit gaat goed alleen we zijn nu ruim 2 maanden verder en ze eet nogsteeds niet van het lepeltje. Als ik met de lepel kom doet ze wel haar mond open maar het lijkt wel alsof ze niet weet hoe ze dan moet slikken. Dan begint ze te huilen en als ik dan nog eens met de lepel kom en mondje gaat opem begint ze te kokhalzen en weigert nog verder te eten vd lepel. Dan kom ik met pink en gaat t mondje direct open. Als dit even goed gaat kom ik weer met de lepel doet ze haar mond open maar slikt weer niet en begint t weer opnieuw. Ik zou dus ook echt niet weten hoe zij ooit brood moet gaan eten. Heb het een keer geprobeerd, gedoopt in lauwe melk en in de zijkant van haar wangetje gedaan. Echt een mini stukje kleiner dan postzegel formaat, en ze begon te kokhalzen en te huilen en toen was ze dr helemaal klaar mee wilde meteen naar bed. Hoe zorg ik er voor dat ze leert slikken? Want ze kan gewoon niet normaal eten zo... </p>

Hoi ik denk dat je verwachtingen een beetje te hoog zijn. Mijn dochter heeft vanaf 6 maanden vaste voeding gekregen  en zelfs heel fijn voedsel ging pas zonder kokhalzen. Met 11 maanden voor het eerst een beetje een boterham. Ze kokhalst nog makkelijk maar eet inmiddels prima. Ze krijgt toch ook nog gewoon dr melk? Mijn dochter is niet groot en groeide in die periode niet volgens curve maar inmiddels is dat rechtgetrokken. Ben zelf van mening dat alles zn tijd heeft en dat ze dat prima zelf kunnen volgen. Ik zou gewoon nog lekker met die vinger voeden maar oppassen met de lepel anders heeft ze straks een angst.succes

Als je twijfelt aan haar vaardigheden betreft haar eetontwikkeling, dan kun je altijd een prelogopedist vragen mee te kijken. 
Persoonlijk vind ik een postzegel maat stukje brood erg groot als eerste keer. Die van mij eet nu 2 maanden brood en zit nu op die maat. Ze is begonnen met een stukje zo groot als een kwart postzegel. 
Wat ook kan helpen is door haar de controle te geven. Geef haar een lepel en kijk wat ze ermee doet. Of een cracotte.

Mijn ervaring was juist hoe kleiner het stukje hoe meer ze ging kokhalzen. Wij zijn overigens wel wat later met brood begonnen.
Misschien helpt een ander lepeltje? 

Geef je vitamine druppeltjes via het lepeltje? Ik doe dat al vanaf haar geboorte en daardoor snapt ze nu ook de lepel... ben benieuwd hoe t lukt als we echt hapjes mogen geven bijna 4 maanden ?

Ja ik geef ook al vanaf geboorte vitamine d op een lepeltje had dus ook geen problemen verwacht...

ik zal eens een iets groter stukje proberen

Heb haar ook al een paar keer zelf de lepel gegeven met niets er op en die gaat dan dus meteen in de mond. Maar zodra ik er iets op doe gaat ze er heel wild mee zwaaien waardoor het er dus af valt..

Mijn zoon snapte er ook niks van, tot ik dacht ‘zoek het maar uit, pak het zelf maar’ en hoppa, zo in zijn mond! Soms laat ik hem gewoon helpen, gaat nu heel goed, maar de eerste twee maanden was het drama hoor! Hem de controle geven hielp hier heel erg.

Terug
Bovenaan