6mnd en geen groente/fruithap willen

hallo dames,
ons kleintje is 6 maanden oud en we zijn al een tijdje bezig met een fruit en groenten hapje.
Het maakt eigenlijk niet uit of je wortel, appel, peer of broccoli geeft....hij wil het gewoon niet.
eerste paar hapjes smakt hij een beetje en daarna gaat hij huilen, hoofd wegdraaien, komt alles weer uit het mondje: prrrffft doet hij. Erg grappig om te zien.
Zelfs een lege lepel levert die reactie op.
Gisteren hem laten spelen met de lepel.
Hij krijgt nu nog maar alleen melk 4 flessen van 210 en 7 schepjes en daar doet hij het goed op.

Groente hap aanlengen met melk werkt ook niet trouwens. Hij wil geen eten in zijn mond hebben. Overigens gaat al zijn speelgoed wel zijn mondje in.

hebben jullie tips? misschien moet ik me geen zorgen maken - hij zal het heus wel leren als hij eraan toe is.
Ik blijf proberen maar vind het moeilijk. Moet ik stoppen als hij begint te huilen, of juist door pakken nu ?
 
Ik denk dat er een paar keuzes zijn:
1) Gewoon blijven aanbieden en als hij niet meer wil stoppen en hopen dat hij er aan went.

2) Nu even stoppen met bijvoeden en het later (over een maand of zo) weer proberen. Bijvoorbeeld als je zelf een banaan eet en je zoontje zit geinteresseerd te kijken. Dan geef je hem ook een stukje, gewoon uit de hand. Net zoals avondeten (stukje bloemkool, stukje boon), hem er lekker mee laten spelen en laten ontdekken.

3) Je zou kunnen proberen om hem via Rapley te leren eten. Dat is met grotere stukken en zelf doen, een beetje wat ik bij 2 al beschreef.

Volgens mij heeft het allemaal nog geen haast. Ik krijg de indruk dat hij eten nu associeert met iets dat niet leuk is, dus misschien proberen het op een andere manier leuker en interessanter te maken. En misschien is hij gewoon nu nog niet zo toe aan vast eten en over een maand bijvoorbeeld wel.
 
Hoi Esk,
tot nu toe doen we optie 1 maar hij went niet

Ja ik ken Rapley inderdaad, nog niet geprobeerd - vind het stiekem toch een beetje eng

Ik heb ook geprobeerd het hapje te geven toen hij in wippertje met babygym speelde. Eerste ahpjes gaan er wel een beetje in omdat hij is afgeleid. maar daarna zelfde gedrag.

dank je voor de tip - misschien is even stoppen wel een goed plan
 
hallo,
mijn dochter is 5 maand. en krijgt al groente en fruit.
en met het fruit gebruiken we Rapley.
een filnk geknoei maar zetten haar in het wippertje in een rompertje. zodat niet al te veel vies word. maar ze vind het heerlijk!
 
Terug
Bovenaan