7.4 week en bloedverlies.... help!?!

gisteravond de schrik van mn leven.... opeens uit het niets... best aardig wat bloed in de
wc. gewoon helder rood, zonder klonten.....
vanacht eigenlijk niks meer verloren en het is nu nog maar een heel klein beetje als ik naar de wc ga.
verder heb ik geen buikpijn of krampen ofzo....
ik heb al 2 keer eerder een miskraam gehad,maar toen eigenlijk gelijk een curretage gehad dus ik weet niet hoe het voelt als je spontaan een miskraam krijgt....
ik ben ook nog niet bij een arts geweest want ik was van plan deze week bij 8 weken naar mn huisarts te gaan en die maakt zelf ook echo's...
ik hoop natuurlijk dat het niet doorzet en dat ik deze week gewoon nog een echo krijg waarop blijkt dat het wel goed is, maar erg veel hoop heb ik niet...

heeft iemand anders dit ook meegemaakt???
hoe weet je dat het een miskraam is??

gr. wilma

Hey
jeetje dat is wel ff schrikken zeg.
ik kom van het oktober forum en ben zwanger van mijn 3e kindje.
het enige wat ik je kan vertellen is dat toen ik voor de 2e keer zwanger was ik ook een miskraam heb gehad. ik verloor ook helder rood bloed en had nergens last van. bij mij bleef het wel bloeden.
ik ben naar de verloskundige geweest was 8 weken in verwachting maar waarschijnlijk was het vruchtje al niet 8 weken geworden.
de verloskundige zei tegen mij het hoeft niets te betekenen maar ik wist genoeg, na een echo was er bij mij al niets meer te zien..
ik kreeg de volgende dag een spontane miskraam. het vruchtje kwam er ineens uit. dat was een heel raar gevoel. (heb dus nergens last van gehad!)
maar het kan dus 2 kanten opgaan.. het kan zoals ze zeggen een innestelingsbloeding zijn maar meestal als het bloed in de wc zit en niet alleen met afvegen is, is mij verteld dat er iets niet goed is..
ik hoop heel erg voor je dat het bij jou wel goed gaat!!

Liefs Trotsemama3 (oktober forum)

Ow meid, ik snap je onzekerheid. Poeh. Ik zou morgen meteen de HA bellen.

Verder vond ik deze info nog.
Bloedverlies

Het is normaal dat je in het begin van de zwangerschap een beetje bloedverlies hebt, dit komt voor bij 50% van de zwangerschappen. De baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed, er hoeft maar iets te gebeuren en er knapt een vaatje. Dit kan zijn na vrijen, na harde ontlasting, of zomaar. Dit kan GEEN kwaad. Ook later in de zwangerschap kun je een beetje bloedverlies hebben als gevolg hiervan.
Rose slijm; door de zwangerschap heb je meer slijmverlies dan anders, een klein beetje bloed kan dit slijm rose kleuren. Kan geen kwaad.
Bruinige afscheiding; oud bloed, in de baarmoeder(mond) kan zich wat oud bloed verzameld hebben, meestal neemt het lichaam dit vanzelf op, maar soms wordt het gewoon afgestoten,dit zie je als bruinige afscheiding. Kan geen kwaad.
Helderrood bloed: er kan een vaatje geknapt zijn (het kan ook van een aambei komen!) een klein beetje helderrood bloedverlies kan geen kwaad.

hoi wilma

hoe gaat het inmiddels?
wat is dat schrikken he?

bij mn 2e zwangerschap had ik ook ineens uit het niets helderrood bloed toen ik afveegde op de wc,.. ik schrok me rot, het was best een hoop. de vk zei dat het inderdaad twee kanten op kon,.of stolsels en buikpijn of het bloeden zou afnemen, gelukkig was bij ons het 2e het geval, tegen de avond stopte het bloeden maar ik had er helemaal geen vertrouwen in , pas een week later op de echo zagen we dat het inderdaad onschuldig was geweest, een gesprongen bloedvaatje,..

ik hoop voor jou van harte hetzelfde!

gr janneke

ja dat is inderdaad erg schrikken.... ja het gaat wel aardig... heb vandaag nog wel iets bloed verlies gehad maar het lijkt nu wat donkerder (lijkt wel ouder bloed) maar ook niet veel.
en nog steeds geen krampen ofzo....
morgenochtend bel ik gelijk de huisarts en even kijken wat ze daar zeggen.
ik heb al 2 keer eerder een miskraam gehad... bij de 1ste kwamen ze er met de 8 weken echo achter dat er alleen maar meer een vruchtzakje zat en heb toen een currretage gehad,,,, en de 2de keer met 6 weken en toen had ik sochtends wat bloedverlies en toen kreeg ik savonds zoveel pijn dat ik werd opgenomen in het zh en ook weer een curretage gehad....
dus deze keer is weer anders.... ik wacht rustig af tot morgen en dan zie ik het wel....

wel bedankt voor jullie reactie's.... ik hoop dat het bij mij deze keer ook positief mag aflopen, maar ik denk het niet...

gr. wilma

vanmiddag een echo gehad! een vruchtzakje, een vruchtje en een kloppend hartje!!!!
wat een opluchting...........
toch ook nog steeds wel spannend, ben alsnog erg bang dat het weer misgaat...
maar ja.. zover als we nu zijn zijn we nog niet eerder geweest....

gr. wilma

Terug
Bovenaan