7,5 maand en niet willen drinken

A

Anoniem

Guest

Mijn dochter is 7,5 maand en drinkt nu ruim een week erg slecht. Soms maar 30 cc per keer (3 á 4 x per dag). Pap vindt ze helaas niks. Boterhammen en fruit gaan er wel goed in. Kwark lijkt ze ook lekker te vinden. Groente weer wat minder. Ik geef nog wel 2x per dag borstvoeding maar ook daar drinkt ze steeds minder van (heb ook steeds minder). Het is een heel vrolijk en levendig kind verder dus daarom maak ik me (nog) niet heel erg ongerust.
Weet iemand hoeveel melk/zuivel een kind van die leeftijd binnen hoort te krijgen? En misschien handige tips hoe ik haar weer aan het drinken kan krijgen of andere manieren van vocht binnenkrijgen?

gr. Anne

Vervelend zeg dat ze niet wil drinken ! Is ze misschien niet zo lekker of krijgt ze tandjes dat ze daardoor wat minder drinkt? Anders zou ik het eens aan het CB vragen.
En als je het ipv fles in een tuitbeker ofzo doet?
Weet even niet uit hoofd hoeveel ze moeten drinken, dacht dat de regel 150 ml/kg per dag was...

Bianca

lastig zeg. Het belangrijkste is volgens mij dat ze in ieder geval goede plasluiers houdt, daar kan je mn aan af lezen of ze voldoende vocht binnen krijgt. Heeft ze regelmatig een volle plasluier en is ze verder vrolijk dan zou ik me niet zoveel zorgen maken. Bellen naar cb kan natuurlijk altijd.
groetjes Marloes

bij onze oudste was het precies hetzelfde, hij wilde rond de 7/8 maanden ook geen melk meer en wel zijn brood en potjes. Ik ben me toen maar gaan concentreren op die voedingen en ben de melk meer laten staan. hij kreeg 's morgens pap (met melk) en 's avonds nog een lekkere papfles voor hij ging slapen, voor de rest ad hij gewoon mee met ons. vanaf dat moment was hi van de fles af. wel gaf/geef ik regelmatig melkproducten, maar zolang ze het goed doen....
op het cb kregen ze trouwens wel een hartverzakking maar goed, onze zoon doet het nog steeds en is super gezond (tenminste wat je met eten kunt doen, hij heeft astma, maar dat staat er los van).

veel plezier en succes met eten.

Hoi

Mijn kleine is 7 maandjes en drinkt sinds 4 daagjes ook slecht. Fles maar met moeite 2x per dag (400 cc)   water , sapjes, thee allemaal wilt ze ook niet. Maak me ook druk om hoor. weet precies wat je bedoelt.
De oorzaak van mijn kleine meid is dat haar tandjes door komen.
Heb vandaag voor het eerst een tuitbeker geprobeerd en ze vond het leuk daar heb ik wat diksap in gedaan met water. Misschien helpt het ook bij jouw.
Ben benieuwd?!

Dat van 150 ml /kg geldt alleen de eerste (3) maanden.
Baby's van 8 - 9 maanden hebben genoeg aan 400 tot 600 ml. Er zit ook veel vocht in fruit.

Maar 30 ml per fles is erg weinig.

Hoe staat het er nu eigenlijk mee?

Groetjes Leonie

Terug
Bovenaan