7,5 week echo, niet te vroeg?

Hai hai,

Ik ben nu 6,5 week zwanger, en ik krijg volgende week vrijdag al mijn echo, dan ben ik 7 ,5 week zwanger. Ik vraag me af, is dat niet te vroeg voor een echo, wat kunnen ze dan al zien op de echo, want je wilt toch kijken of alles goed is en het hartje klopt en dat zou ik dan graag willen weten. Dus is 7,5 week dan niet erg vroeg voor een echo? Het jammere is het kan niet later (ja pas 31 augustus maar dat vind mijn vk weer te laat) dus , maar wat vinden jullie?

Groetjes Margreet

Hoi Margreet,

Ik heb 2x met 7 weken een echo gehad en allebei de keren was er duidelijk een hartactiviteit te zien. Dus het hoeft niet te vroeg te zijn. Maar als ze bij jou volgende week geen hartje zien, maak je dan niet direct ongerust, ik heb hier op het forum wel vaker gelezen dat er rond de 7 weken niets te zien was.

Groetjes Corina

Hoi
ik kreeg rond de 6/7 weken een echo was ook wat te zien en te horen..
maar net wat corina hierboven zegt, je niet ongerust maken als het niet zo is!

succes..

Hai,
Dit heb ik reeds 6 keer tot nu toe meegemaakt, voor de hartactiviteit. Helaas voor mij was het 5 keer mis, nu de 6e keer tot nu...26,5 weken goed.
Dit deed ik dan ook bij de gyneacoloog omdat ik medisch ben.

Heel veel succes toegewenst, het komt zeker goed!

zuska

Hi,

Ik heb ook een echo gehad met zeven weken. Er was niet veel te zien, een heel klein streepje, maar er zat echt een kindje! Het hartje was ook heel goed te horen, op zich kan het dus wel met 7 weken! Maar net als wat de andere mensen zeggen, niet schrikken als het nog niet zo is, het is sowieso nog erg vroeg!

Janne

Hoi Margreet,

Ik heb ook met 7 weken een echo gehad! Bij mij was het kindje met een uitwendige echo te zien en er was ook te zien dat er hartactiviteit was maar het hartje was niet te horen! Ik heb toen een inwendige echo gehad en daar was het hartje heel goed te horen!! Dus een echo met 7 weken is echt niet te vroeg en je krijgt er als het goed is met 11/12 weken weer een!!

Ik vroeg mij ook af waarom ik zo vroeg al een echo kreeg! De VK zei dat je tegenwoordig kan kiezen of je een nekplooimeting wil laten doen. Hiermee kunnen ze zien of je kindje kans heeft op het syndroom van Down! Als je dat namelijk wilt moet je met 10 weken bloed laten prikken...

Geniet gewoon van je echo!! Toch fijn om zo snel al te zien of alles goed is met je kindje :)

Groetjes Stekell (9wk)

Hoi margreet ,
Wij hebben een echo gehad met 6 weken toen was de kleine pas 0.62 cm maar wel al duidelijk te zien dat het hartje klopte..
Vond het zelf ook raar dat ik het zo vroeg kreeg maar dit was om te bepalen hoelang ik ongeveer zwanger was ,
Dus Gewoon lekker genieten volgende week vrijdag!!
Groetjes Debbie

hallo meiden,

ook ik heb een echo gehad met 6 weken, er was toen ook al een hartactiviteit te zien (wel inwendig dan)...wat een wonder....

vond het heel spannend, maar ook heel leuk, toen ik het zag straalde ik van oor tot oor...

heel veel geluk

Terug
Bovenaan