7 dagen de pil geslikt, kan ik gewoon stoppen?

<p>Hi Dames,</p><p>Wij hebben besloten voor een tweede te gaan, alleen heb ik nu 7 dagen de pil geslikt..<br />Kan ik gewoon stoppen? Zou ik dan ook ongesteld worden? En heb ik dan al een kans om zwanger te gaan worden?</p><p>Of moet ik doorgaan tot ik het weer 21 dagen heb geslikt?</p>

Hoi. Ja hoor kan. Je eerste bloeding zal een onttrekkingsbloeding zijn. Daarna is het afwachten hoe jouw lichaam je cyclus oppakt en wanneer je vruchtbaar zal zijn. Dat is voor iedereen anders. 

Je lijf zal misschien een beetje meer van slag zijn dan wanneer je in je gewone stopweek stopt, maar verder kan het absoluut geen kwaad! Ik deed hetzelfde toen ik nog maar 2 dagen had geslikt. Ik kreeg een veel kortere onttrekkingsbloeding (zomaar een dag of 1,5-2, en daarna vooral bruinverlies, als ik het me goed herinner) maar daarna direct een mooie cyclus van rond de 30 dagen! Het kan dus wel gewoon :)

Bedankt voor jullie adviezen. Krijg je altijd een ontrekkingsbloeding? Of kan je lichaam dit ook overslaan omdat je cyclus anders is?

Terug
Bovenaan