7 dagen of 3 maanden???

Hallo dames,
ik zit met een vraag. sinds afgelopen maandag zit ik weer op de pil. het is flink druk met 2 van die kleine meisjesvan net 17 weken dus voorlopig wil ik geen risico lopen om weer zwanger te raken.
nu is mijn vraag hoe lang duurt het voordat de pil weer effectief is? volgens de HA (stagiair) 7 dagen, maar toen ik de eerste keer aan de pil ging (10 jaar geleden) zei die HA dat het 3 maanden zou duren voordat hij 100% effectief zou zijn.  

7 dagen lijkt mij zo kort.

liefs,
Petra

Ik dacht na 1 pil strip.
Maar ik heb ook het zekere voor het onzekere genomen, want wil toch niet gelijk weer zwanger worden.
Heb de eerste 2 strips nog met condoom ook gedaan.

xx

bedankt voor de info dames. mijn vriend wil weer zonder condoom vrijen, maar ik wil gewoon geen risico lopen. ben nog helemaal niet hersteld van mijn afgelopen zwangerschap. ik heb nogsteeds een gigabuik.

groetjes,
Petra

gewoon ff het zekere voor het onzekere nemen hoor.

Hier mag ik niet aan de pil, dus moet het met condoom. Is jammer, maar helaas. Ik zit ook niet op een volgende zw.schap te wachten nu 3 maand na Joah. (3e kindje)

Groetjes Bianca

Hoihoi,
Ik ben 2weken na de bevalling weer aan de pil gegaan, dit is vrij vlot maar ik was erg emotioneel, allemaal huile,huile terwijl ik supergelukkig was. Dat waren allemaal hormonen en op aanraden van de vk aan de pil gegaan. Nu heb ik intussen alweer 3 pilstrippen gehad maar we vrijen nog steeds ook met condoom, mn vriend zou ook wel zonder willen maar ja ik ben nog steeds een beetje vergeetachtig waardoor ik er weleens 1 vergeet, en dat is niet slim als je nog niet klaar ben voor een tweede. Ik weet niet precies wanneer het helemaal veilig is, maar volgens mij ook na 1maand.

Succes ermee!!

Groetjes

Hoi, hoi,

Ik heb altijd flesvoeding gegeven en ik mocht 2 weken na de bevalling weer beginnen met de pil. Dit had geen reden (had geen last van hormonen, vroeg gewoon aan de huisarts wanneer ik weer aan de pil mocht).
De huisarts zei dat de eerst maand (1e strip)NIET veilig was en daarna gewoon weer wel. Wij hebben de eerste maand niet gevreeen...
Toch had ik de afgelopen week een raar gevoel..ik dacht ik ben toch niet weer zwanger?
Had het idee dat mijn buik al dikker was, verlies ook af en toe echt een slijmpje..
Maar dat zit volgens mij gewoon in mijn hoofd. Ik ben nl alsmaar al ongesteld geweest tussen de pilstrippen door..

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Hoi!!

DIT WIST IK HELEMAAL NIET!!!

Ik heb dus wel gevreeën tijdens de eerste strip!!! Maar ben wel ongesteld geworden, dus er zal wel niks aan de hand zijn. Mijn huisarts heeft dit dus niet verteld... wel dat ik beter kon wachten totdat ik ongesteld werd en daarna pas beginnen met de strip. Dit was beter voor mijn lichaam. Wat een verschil met al die artsen!!

Terug
Bovenaan