7 dagen overtijd, maar toch negatieve test

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik open even nieuwe toppic omdat ik geen actieve meer vond onder dit onderwerp. </p><p>in Februari was ik voor het laatst ongesteld onder invloed van de nuva ring. Maart en april waren mijn beide cyclussen 27 dagen.  Als ik die cyclus aanhoud ben ik 7 dagen overtijd. Zelfs met een cyclus van 30 dagen ben ik nu 4 dagen overtijd. Ik zit nu dus op dag 34. </p><p>Wij zijn bezig geweest rond mijn eisprong. (De dag zelf en dag erna)  </p><p>ik heb getest met huismerk Etos en Kruidvat. Beide waren early testen en kwamen negatief terug. Vanochtend getest met clear Blue (normale test) maar helaas ook negatief. </p><p>Mijn ongesteldheid is nergens te bekennen. Ik heb ook nergens een kleine bloeding of bruinverlies gehad (inestelingsbloeding?). Dus kan ik überhaupt zwanger zijn? Of is dit niet noodzakelijk van toepassing? </p><p>Verder heb ik enkel last van hoofdpijnen, steken in de onderbuik/lies en branderig gevoel in de maag.  Ik ben dus ook niet misselijk ofzo.  </p><p>Ik ben bang dat mijn lichaam nu een loopje neemt en dat ik het mij allemaal soort van inbeeld. Of dat ik er te veel mee bezig ben en dat daardoor mijn ongesteldheid wegblijft. </p><p>Tips,advies,ervaringen,... alles is welkom. </p><p>Groetjes! </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi, 
Je hoeft niet perce al die kwaaltjes en innestelingbloeding te hebben om zwanger te zijn. Het kan best lang symptoomloos zijn. Het enige wat veel vrouwen melden zijn lichte steekjes in de onderbuik die erg op menstruatiekrampjes lijken en meestal houden ze aan de eerste week/anderhalf na NOD. 
Als je zeker weet wanneer je ovulatie was, reageren de early tests meestal rond de 12 dag na die ovulatie. Een zeer licht streepje is ook al zwanger :)
Ongesteldheid kan wegblijven door meerdere reden. Één daarvan is bijvoorbeeld ook dat de zwangerschap wel is geweest, maar is vroeg gestopt, soms heeft je lichaam dan wat tijd nodig om te herstellen. Dat heb ik zelf gehad. Mijn test was eerst positief en werd daarna binnen 3 dagen negatief en dan pas over 4 dagen werd ik ongesteld. Echter, als het langer gaat duren, kan je naar de huisarts. 
Alz je toch niet zwanger zal blijken te zijn, probeer de volgende keer niet op de dag van de ovulatie zelf gemeenschap te hebben, maar minstens 12 uur daarvoor. Het zaad heeft namelijk tijd nodig al binnen je lichaam om zich zelf voor te bereiden om te kunnen bevruchten. Dat heeft capacitation. De ovulatietests worden positief zo’n 24 uur voor de ovulatie en dat is een goed moment om het te proberen. Het zaad leeft namelijk tot 7 dagen in je lichaam. Vooral X-zaadjes (meisjes) leven erg lang. Jongens  (Y) zijn dan weer super snel, maar leven maar 24-36 uur. Dus je zou ook het geslacht van je baby proberen te beïnvloeden ;) 
Verder kan je ook verschillende posities proberen. Bij vrouwen die lichte buiging van de baarmoeder hebben, helpt even op de buik gaan liggen na de gemeenschap, zo’n 3 minuutje. 
 
Veel succes en ik hoop dat het snek duidelijk voor je wordt! 
Groetjes 
 
Terug
Bovenaan