7 jaar lang borstvoeding

A

Anoniem

Guest
link

Als je hierboven op link klikt kom je op een artikel van de gelderlander wat mijn moeder mij net maild. Kay, waar het over gaat heb ik een keer ontmoet toen ik mijn draagdoek daar ging halen, een hele hippe knappe meid met echt super lieve kindjes! En nu lees ik dus dat ze vanaf de geboorte van haar 1e al non stop BV geeft! ze is nu zwanger vd 4e en dat is dus al 7 jaar.

Als ik dit lees ben ik ook trots dat ik het ook al een jaar doe, ik durf het bijna al niet meer te zeggen tegen mensen omdat ze zo raar doen dan. ze zien je dan echt als zo'n doorgewinterde moederkloek..

Ik moet je eerlijk zeggen toen ik die Kay ontmoette dacht ik: dat wil ik ook: een eigen bedrijfje lekker aan huis en 3 kindjes :) ze is dus wel een beetje een voorbeeld en nu helemaal!

Evelien

Hoi Evelien,

Ik 'ken' Kay ook. Mik zat bij Eva op de peuterspeelzaal.
Ik heb het artikel net gelezen en er moet me toch even iets van het hart. Ik vind het prima dat ze het doet, maar ik weet dat er heel veel problemen zijn met Mik op het moment omdat zij de BV voor hem wil afbouwen. Dat staat niet in het artikel. In het artikel staan alleen de positieve dingen (logisch), maar in gesprekken met haar heb ik ook wel eens de andere kant gehoord.
Wel goed trouwens dat er  meer informatie zal komen over de effecten van lang BV geven.
En wat een gewaagde, maar prachtige foto bij het artikel.

Groetjes, Karin

Wat een apart artikel. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden want volgend mij is het echt nooit aangetoond dat borstvoeding nog zo lang ook echt goed is voor een kind. De who heeft het nu over twee jaar en dat is dan ook nog voornamelijk voor de derde wereld landen maar na die twee jaar vraag ik me af wat het nut is. Maar goed als zij er blij van wordt en haar kindreen ook dan doet ze er natuurlijk niemand kwaad mee. Ik heb laatst op Youtube dit filmpje gekeken

http://nl.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74

En dan gaat het langer borstvoeden wel tegen staan. Begrijp me trouwens niet verkeerd hoor, ik ben erg pro borstvoeding en ben er trots op dat ik Marissa 9 maanden heb kunnen voeden.

Hoi!

@Karin: voor de buiten wereld wordt t dan natuurlijk mooi gebracht, en ik kan me wel voorstellen dat het lastig wordt om een kind van 4 ineens af te leren niet meer bij je te drinken. Ik  ben niet  van plan t zo lang vol te houden, dat lijkt me helemaal niet praktisch!
Nu hoor je idd ook eens de andere kant.

@ Linda: ik kan het filmpje hier niet bekijken (werk) ik heb idd de laatse tijd veel tegenstrijdige berichten gehoord over het langvoeden. Dat de eerste 6 mnd BV geven voordelen heeft is duidelijk maar over de periode erna vind ik het maar wat vaag.

Ik doe het eienlijk omdat het met Birgit het makkelijkst is ivm met haar onrustige slapen etc.. en haar allergien.

Ik vind het iig een erg bijzondere prestatie!

Evelien

Hoi,

ik vind dat ieder voor zich moet weten hoe lang bv te geven maar ik zou er niet aan moeten denken. Alledrie de kids hebben 10 maanden bv gehad en toen was iker ookecht klaar mee. Ik vind het ideaal dat Levi nu "zelf" kan eten en drinken en dat ik er niet constant voor hoef te zijn.
Ik zou ook het nut er niet van inzien om mijn dochter van 4 nog bv te geven en zeker niet mijn zoon van bijna 7.Maar zoalsikzei dat is ieder voor zich.

groetjes chimene

Ik hoop niet dat ik door het plaatsen van dit artikel iemand tegen de borst stuit, ik vond het   een apart verhaal en daarom heb ik t geplaatst.
Dat ik toevallig ook Bv geef staat er los van, dat is toevallig zo, ik was nooit van plan zo lang door te gaan, het is nou eenmaal zo gegaan door omstandigheden.

Ik weet dat het verhaal "borstvoeding"gevoelig ligt, er zijn van die fanatieke pro-bv types die hun mening op anderen willen doorgeven, daar ben ik er geen van! Ik kan ook niet tegen die pusherige verhalen.

Ik vind jullie allemaal even lief hoor ;-)
Ik voel me ook niet aangevallen , maar ik bedacht me nu dat er misschien wel mama's zijn die zich dat wel voelen door t artikel, zeker als bijvoorbeeld Bv niet lukte.

Evelien

Hoi hoi,

Ik vind het ook allemaal een beetje dubbel hoor. Zo lang borstvoeding geven is misschien wel goed maar ik vind toch ook dat je je kinderen daarmee wel tot een uitzondering maakt in de maatschappij. Lijkt mij toch wel raar als je als 4 jarige een vriendje of vriendinnetje mee naar huis neemt die vervolgens erg raar zal opkijken als je aan de borst bij je mama gaat drinken.
Daarnaast las ik  laatst dat  onderzoekers  hebben uitgevonden dat het  beter is om kindjes al vanaf 4 maanden koemelk en vast voedsel te geven. Dat zou huidallergieen en eczeem tegengaan.  
Tja, wat moet je dan als ouder nog denken? Wat is dan nog het beste voor je kind?

Groetjes,
Maike

Ook ik vind het een beetje dubbelzinnig. BV is idd het beste voor je kind. Maar om er zo lang mee door te gaan, vind ik zelf een beetje te ver gaan. Dan zit dat kind al op de basisschool en krijgt nog  BV.
Ik ken een vrouw, en haar kind is 4jr, en als hij honger heeft, zeg hij: Tut?? Tut?? Dan mag hij drinken uit haar borst. Het jongetje zit inmiddels op de kleuterschool, lijkt me dan best wel vervelend.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan