7 kilo afgevallen eerste trimester

<p>Hallo dames,</p><p>Ik weet al 7 weken dat ik zwanger ben en ik ben al 7 kilo afgevallen. Ik ben bewuster gaan eten (volkoren producten, zilvervliesrijst, niet veel snoepen etc.) I.v.m mogelijke zwangerschapsdiabetesm</p><p>De misselijkheid is al een paar weken minder, maar toch blijf ik afvallen. Ik eet zo nu en dan een klein zakje chips, een paar snoepjes, popcorn, een stukje chocolade en noem maar op. </p><p>Dagmenu gisteren:</p><p>Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met boter en kaas. Komkommers</p><p>Tussendoor: appel, water met citroen</p><p>Lunch: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en nutella</p><p>Tussendoor: handjevol chips</p><p>Avondeten: een grote kom gebonden linzen met groentensoep, een schaaltje rauwkost en een opscheplepel pasta met gehakt. </p><p>Avondsnack: 3 appenkopjes </p><p>Voor de rest drink ik veel water en af en toe thee. </p><p>Wat doe ik verkeerd??</p>

Je eet te weinig en juist als je zo gezond doet verteer je beter, ik zou wat meer gaan eten! Ik heb dit namelijk ook ben ook 3 kg kwijt en ik ben 8weken zwanger. Ik eet te weinig beetje zoals jou eigenlijk. Maar bij mij komt door maagzuur krijg niks binnen

Volgens mij doe je niets verkeerd, ik ben in mijn vorige zwangerschap ook 12 kg afgevallen in 20 weken. Was ook niet erg, je kunt het altijd met je verloskundig bespreken als je je ongerust voelt!

Je doet t super, je krijgt zo alle voedingsstoffen binnen, en door gezonder eten kan je nu eenmaal afvallen. Als je zorgt voor je groente en fruit, en je je vol genoeg voelt, lekker volhouden zo!

Als je bang bent voor zwangerschapsdiabetes zou ik stoppen met de chips en apenkoppen als tussendoortje te nemen.
Je kan beter als tussendoortje een handjevol noten nemen, en 's avonds een schaaltje kwark met bv muesli er door (geen cruesli).
Verder ziet t er wel uit als een normaal dagmenu eigenlijk (op de chips en snoepjes na dan). Prima toch! Je lichaam neemt wat t nodig heeft voor de kleine en je zal vanzelf aankomen

Herkenbaar. Ik eet nog hetzelfde alleen kleinere porties en vaker op een dag. Ik woog altijd 78 kilo, bij het intake gesprek woog ik 72 kilo. De verloskundige zei dat dit normaal was bij het begin vanwege de hormonen. Zolang je niet duizelig bent en niet continu overgeeft is er niks aan de hand.

Terug
Bovenaan