7 kilo afvallen, extreme misselijkheid/overgeven maar geen ketones urine

Hallo dames,

Graag zou ik willen weten hoe een soortgelijke ervaring heeft en wat jullie hebben gedaan.

Ik ben 10 weken zwanger en sinds 5 weken aan het overgeven. De hele dag misselijk. Inmiddels hou ik alleen fruit binnen qua voeding en drink maximaal 2 glazen water per dag. Hiernaast heb ik medicatie tegen de misselijkheid geprobeerd, helaas tevergeefs.

Vandaag is, op aanraden van de gynaecoloog, mijn urine gecheckt op ketonen. Dit was niet aanwezig. Eerst opluchting, maar vervolgens ook wel een beetje wanhoop..

Ik voel mij inmiddels zo ellendig dat ik hele dag op de bank lig. Voel mij echt ziek en heb hoofdpijn. Bij mijn vorige zwangerschap heeft de misselijkheid en het overgeven ook tot 25 weken geduurd en kwam aan het einde weer terug..

Iemand soortgelijke ervaringen? Ik hoor het heel graag..
 
Hoi,

Wat ontzettend vervelend voor je. Helaas weet ik precies hoe het is. Nu zwanger van de tweede en ook (weer) zo misselijk, overgeven, medicatie, ziekenhuis en in het begin zoveel afgevallen.
Wat mij deze zwangerschap super goed heeft geholpen is acupunctuur. Na de tweede behandeling was mijn misselijkheid al zoveel minder. En het overgeven zelfs gestopt.
Had dit zelf niet echt verwacht. Hiervoor nooit ervaring opgedaan met acupunctuur. Maar dacht toen ik de tip van m’n verloskundige kreeg, ‘baad het niet schaadt het niet’. Wie weet ook iets voor jou om te proberen.

Ik hield trouwens op een gegeven moment (voor acupunctuur geprobeerd te hebben) zelfgemaakte smoothies van yoghurt/melk/groente/fruit binnen. Zo kon ik op momenten toch een beetje aansterken.

Succes en sterkte! Dit is alles behalve leuk. Hopelijk vind je iets wat voor jou werkt en kun je daarna echt een beetje gaan genieten van je zwangerschap.
 
Als je maar 2 glazen vocht binnenkrijgt en veel overgeeft dan heb je een heel groot risico op uitdroging, ondanks dat er nu geen ketonen zijn gevonden zou ik je urine wel regelmatig laten controleren evengoed. Je loopt nu ook een groter risico op blaasontsteking naast uitdroging.

Heel veel sterkte in elk geval en hopelijk voel je je weer eerder beter dan tijdens je vorige zwangerschap!
 
Bedankt lieve dames voor jullie reactie. 


Ik had zelf nog niet nagedacht over die optie. Zal eens kijken of dit hier in de omgeving ook is! En smoothies zijn het proberen inderdaad waard. Elk beetje helpt. 


Ook de tip om regelmatig te controleren op Kentonen zal ik zeker doen. Al vind ik het soms lastig om mij "de zeurende zwangere" te voelen. Al is dat natuurlijk niet zo, maar zo voelt het soms. 


Nogmaals onwijs bedankt voor de reacties. 
 
Hey Klavertje,

Ja ik herken je gevoel hoor, ik voel mij ook altijd een zeurende zwangere. Maar als je zwanger bent en je uit je zorgen of vermoedens niet dan zijn de verloskundige en/of huisarts ook weer niet blij met je (is mijn ervaring?).
 
Hey FunnyFaye,
 
Je hebt helemaal gelijk hoor. Het zit vooral in ons eigen hoofd. Zowel de verloskundige als huisarts zijn heel betrokken en hebben alle begrip. Wel heel fijn te horen dat meer vrouwen zich zo voelen als ze iets aangeven ?
 
Bedankt voor de reactie. Heel fijn. 
 
Terug
Bovenaan