7 maanden alweer!!

A

Anoniem

Guest
he meiden!

Mijn dochter is morgen alweer 7 maandjes!Wat gaat dat snel zeg!
Maar ik vroeg me af wat jullie kindjes al doen of deden met deze leeftijd?Ben gewoon benieuwd haha..
Het lijkt me erg leuk om te lezen.

liefs kimberley..

Hoi Kimberly,

Loek is niet zo'n snelle met alles leren, alleen het praten dat doet ie honderuit.

Op die leeftijd kon Loek:

- Van rug naar buik rollen en weer terug
- Een tijdje los zitten met hulp (tussen de 5 en 10 minuten)
- Met zijn handjes en voetjes spelen
- Speelgoed van de ene naar de andere hand overpakken

Groetjes,

Chantal

hoi chantal,

volgens mij is mijn dochter ook niet echt snel,ze doet alles wat jij zegt behalve dat rollen.Maar dat is misschien ook omdat ze echt een enorme hekel heeft om op haar buik te liggen haha.
Ik vroeg het me gewoon af,ook omdat iedereen steeds maar zegt:ze is 5 weken te vroeg geboren dus ze zal wel een achterstand hebben...
ik vraag me af of dat ook zo is.

Normaal gesproken trek ik me weinig van mensen aan maar toch ga je een beetje ergeren eraan he?
volgens mij lijkt ze op mij,liever lui dan moe hahaha grapje hoor.

liefs kimberley.

Celeste is ook dik 7 maanden en rolt van buik naar rug sinds november (3 1/2 maand) en even later ook terug. Spelgoed of speen gaat van hand tot hand en zij slaat het tegen elkaar om geluid te maken. Zij kruipt nog niet maar komt rollend door de kamer... Zij zit niet super stevig nog maar wel goed met een beetje steun. Zij maakt veel maar dan ook veel geluid en veel mamamamama en papapapapa zonder dat ik echt overtuigd ben dat zij haar ouders bedoeld........... Geen tand te vinden in haar mondje maar leuk dat er zo grote verschillen zijn tussen leeftijdsgenoten toch?

mor 74

Je hoeft je ook echt geen zorgen te maken. Loek heeft fysiotherapie gehad omdat hij stijfjes was in zijn spieren. Volgens de fysiotherapeut deed hij alles netjes volgens de lijn wat ze op dit moment zouden moeten kunnen.

Hey,

Tim is vandaag ook precies 7 maanden (nou ja, om 19.07 dan haha).
Tim rolt van zijn rug naar zijn buik, maar nog niet terug, brabbelt er lekker op los en lacht veel. Vindt het heel leuk om met rammelaars en knuffeltjes te spelen en pakt ze ook van de ene in de andere hand. Zijn fijne motoriek is erg goed zegt de fysio (daar gaat hij heen voor zijn voorkeurshouding). Zijn voorkeurshouding is weg, nu gaan we nog omdat het hoofdje weer netjes rond moet worden.

Verder is het een lief en grappig ventje en ik geniet elke dag van hem!!!

Lfs Yvonne

Terug
Bovenaan