7 maanden: billen samenknijpen en dus niet kunnen poepen

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn dochterje van 7 maanden heeft sinds de overgang van borstvoeding naar vast voedsel (en nog steeds borstvoeding) veranderende ontlasting. Heel normaal. Maar sinds die veranderende ontlasting strekt ze haar benen en spant ze haar billen samen. Eigenlijk overstrekt ze zich. Enkel en alleen als ze moet poepen. Keer op keer.</p><p>Herkent iemand dit?</p><p>Gaat het vanzelf over?</p><p>Ze is zo in paniek, en het poepen gaat zo lastig met je billen tegen elkaar gedrukt. Ik hoor graag wat andere ervaringen hierover.</p><p>Alvast bedankt!</p>

Heeft ze misshien buikkramp? Klinkt wel een beetje zo. Probeer eens na te gaan of ze ergens op reageert of het het wennen van de darmen is? Als het poepen in z'n geheel lastig gaat misschien helpen door pruimenhapje te geven.

wat hier helpt als er even geen ontlasting is geweest is 'fietsen' met de benen en dan de benen tegelijk gebogen tegen de buik aan duwen en draaien met de benen gebogen tegen de buik aan. je kunt ook nog met de binnenkant van je hand op de hoogte van ongeveer de rand van de luier rondjes duwen. dit activeert vaak de darmen. ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. sterkte ermee.

Nou, het is niet gerelateerd aan specifiek voedsel. We zijn nog bezig met steeds iets anders en een mix van 2. Dat zou heel snel zichtbaar worden.
De poep is ook zacht, makkelijk eruit te poepen. 
Ze spant gewoon de verkeerde spieren aan bij het duwen en ontspant algeheel niet bij het poepen. Dus eigenlijk als wij aandrang zouden voelen dat we dan overstrekken en proberen op die wijze te poepen.
Ik heb eenmalig even het vaste voedsel gestaakt zodat de moedermelk en het lacterende effect daarvan zijn werk kon doen. Toen stopte het, en bij het herstarten van vast voedsel begon het weer.
Ik kan het aan niks anders koppelen dan de aandrang van een vast poepje en het verkeerd drukken. Alsof het uit haar tenen moet komen ?

Het fietsen doen we ook, we zijn ook naar een osteopaat geweest en die heeft tips gegeven om de bekken te masseren op een wijze dat deze ontspannen.

Terug
Bovenaan