7 maanden borstvoeding

<p>Hallo mama's,</p><p> </p><p>Ik geef ondertussen alweer 7 maanden borstvoeding alleen heb ik het idee dat het een stuk minder begint te worden de productie. Hebben meerdere hier last van gehad?</p><p>Iemand tips??</p><p> </p><p>7.30 borst</p><p>8.30 1 snee brood water</p><p>9.30 slapen</p><p>11.00 griekse yogurt fruit</p><p>12.30 borst</p><p>13.00 slapen</p><p>15.30 warm eten water</p><p>16.30 kort slaapje</p><p>19.00 borst</p><p>19.30 slapen</p><p>is mijn schema op het moment en gaat prima, alleen me borsten voelen een stuk leger en me dochter word opeens ook wakker snachts, heeft ze nooit gedaan. Ben bang te weinig melk?</p><p>Haar gewicht is goed! Als ik aan het werk ben geef ik gekolvde melk of flesvoeding.</p><p> </p><p>Groetjes ☺</p><p> </p>

Ik begrijp dat het je onzeker kan maken , zolang je geen klachten ervaart aan je borsten kan het kan zijn dat dit het moment is dat je lichaam wil gaan afbouwen. Je kindje heeft de belangrijkste tijd ( 6 maanden ) borstvoeding mogen krijgen waardoor je haar veel belangrijke stoffen hebt kunnen meegeven, daar mag je echt wel trots op zijn :) Je kunt je kindje nu steeds meer kennis laten maken met voeding en verschillende smaken en kan eventueel kunstvoeding bijgegeven worden als je kindje huilerig blijft tijdens de avond of nacht. Goede adviezen over gezond afbouwen zou ik even vragen bij het consultatiebureau of een lactatiekundige. Veel succes ermee.

Hoi hoihet kan ook zijn dat je weer ongesteld gaat worden, dan kan je ook een ‘dipje’ krijgen. Gewoon door blijven voeden en je geen zorgen maken bij voldoende plasluiers van je kleintje:)lege borsten betekenen niet perse dat je te weinig melk hebt. Misschien heeft je dochter een sprongetje? En dat ze daarom nu in de nacht weer komt?als je echt denkt dat ze te weinig melk krijgt kan je natuurlijk altijd wat kv bij geven na een borstvoeding. Als je het in plaats van gaat geven dan heb je kans dat je melkproductie (nog meer) terug gaat lopen. succes mama!

Bedankt voor de reacties! Probeer haar weer zoveel mogelijk aan te leggen, ik was ook lui geworden met kolven vooral op het werk maar dat ga ik ook weer meer doen.Heb wel veel last van buikpijn, soort ongesteldheid krampen misschien is het dat.

Hi!Hier ook 7mnd bv. Is je kindje ook hongerig als ze klaar is met drinken?Als ze dan tevreden is heeft ze vast genoeg hoor! Zeker als ze daarna lekker gaat slapen en goed groeit.Merk dat mijn zoon ook minder gaat drinken, vooral de voeding rond 9u en 16u zijn wat minder, maar hij krijgt natuurlijk ook allerlei hapjes erbij. Als jij je kindje aanlegt wanneer ze daarom 'vraagt' dan regelt het zich vanzelf.

Hi!Hier ook 7mnd bv. Is je kindje ook hongerig als ze klaar is met drinken?Als ze dan tevreden is heeft ze vast genoeg hoor! Zeker als ze daarna lekker gaat slapen en goed groeit.Merk dat mijn zoon ook minder gaat drinken, vooral de voeding rond 9u en 16u zijn wat minder, maar hij krijgt natuurlijk ook allerlei hapjes erbij. Als jij je kindje aanlegt wanneer ze daarom 'vraagt' dan regelt het zich vanzelf.

Mijn zoontje is inmiddels 8 maanden, krijgt ook nog steeds borstvoeding. Merk wel dat hij veel korter drinkt dan voorheen, maar ik ga ervan uit dat hij drinkt wat nodig is! Na de voeding is hij gewoon tevreden, dus het zal wel goed zitten!waarom geef je water bij? Ik krijg overal te horen dat het niet nodig is wanneer je borstvoeding geeft!  Niet dat het niet goed is hoor, maar vraag het me gewoon af :)

Terug
Bovenaan