7 maanden en brood

hoi hoi..
had een vraagje over brood eten met 7 maanden.. ijn dochtertje is nu 7 maanden geweest en wil graag met een boterham beginnen. heb het vd week voor t eerst geprobeerd.. wat een ramp! het was alleen maar heel erg kokhalzen.. hoe doen jullie dat? alsjeblieft tps.. had er melk over heen gegoten maar dat hielp niet.
groetjes chantal
 
Hoi

Ik heb er met Sven geen last van gehad. Ik sneed de korstjes van de boterham en in kleine stukjes geven. Heb het nooit gedrenkt in de melk ofzo.Hij at meteen een halve boterham op in het begin...is inmiddels al tot 2 boterhammen uitebreid haha..Sven is nu 9 maand
 
Hoi,
Best lastig he zo'n nieuwe fase qua eten?
Ik heb het als volgt aangepakt met mijn zoontje.
Gewone bruine boterham zonder pitjes. Daar de korst vanaf snijden.
Smeerworst of smeerkaas erop en in echte iniminie stukjes geven.
Dan krijgen ze het in het begin per ongeluk weg en later gaat het steeds bewuster
en kun je de stukjes ook langzaam wat groter gaan maken.
Ik gaf hem ook steeds om de paar hapjes een paar slokken melk. Dat spoelde zijn
mondje goed schoon waardoor hij weer verder kon eten.
Het is gewoon wennen en geduld hebben. Maar let maar op over een week of twee zit
je dochtertje met smaak te smakken van haar boterham!

Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
tja, blijven aanbieden...
Eerst elke dag 4 stukjes, en dat merk je dat er vanzelf 5 stukjes ingaan, en ineens....is het een kwart of een halve boterham en dan een hele!

Succes
 
Ik ben juist begonnen met een stukje korst van wat ouder (droger) brood.  Daarvoor moet ze meer speeksle aanmaken en dan gaat het ook goed weg. Heb er eerst niets op gedaan dus alleen droog brood. Dat vind ze heerlijk om te eten. Ben nu begonnen met ook beleg erop ze vind het lekker maar krijgt het ook moeilijker weg.

Groetjes Natasja
 
Hallo,

Bij ons was het ook een heel gedoe, die eerste paar keer boterham eten.
Ik snijd de boterham in hele kleine stukje, rijkelijk besmeerd met smeerkaas of jam.
Met een klein plastic vorkje geef ik hem de stukjes brood. Hij begint er steeds meer lol in te krijgen. Nu eet ie mooi een hele boterham. Het duurt wel even.
Je moet geduld hebben iedere dag proberen en iedere dag een stukje meer.
Nu zijn er nog wel eens dag dat het niet gaat en dan ga ik niet dwingen, dan krijgt ie gewoon lekker een fles pap.

succes Groetjes Caroline
 
Wij zijn ook begonnen met broodkorsten.
Overal lees je dat ze daaraan sabbelen en de smaak verkennen. Nou, onze zoon eet gewoon in 1 keer de hele korst op hoor!

Wij gaan de korstjes dan ook echt niet van het brood snijden. Wij hebben geleerd: korstjes zijn ook brood. En ik wil graag aanleren dat je zoveel mogelijk dingen gewoon eet.

Dat kokhalzen is trouwens een reflex, die vanzelf weggaat. Hij is heel nuttig, want het voorkomt juist verslikken enzo. Ook al is het niet zo'n fijn gezicht.
 
Terug
Bovenaan