7 maanden en elke nacht 3 keer wakker

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Mijn zoontje is nu 7 maanden en hij heeft een tijd doorgeslapen. Sinds een maand is hij elke nacht wel een keer of 3 wakker. Hij heeft geen honger, maar hij wordt wakker omdat hij op zijn buik draait, misschien wel eng droomt ofzo.....
Als we hem bij ons in bed leggen valt hij vrijwel meteen in slaap. We laten hem dan een tijdje liggen en als hij helemaal weg is leggen we hem weer terug in zijn eigen bedje.
Ook overdag slaapt hij alleen hazenslaapjes en ook alleen bij mij en dan leg ik hem in de wipstoel/ box. Als ik hem in bed leg wordt hij meteen weer wakker.
Wat kunnen we hier aan doen?
Ik ben namelijk bang dat hij went aan ons bed en dat hij dan niet meer in zijn eigen bed slaapt.....
Loes

Hoi, hier gebeurde hetzelfde rond de 7 maanden, als ik het me goed herinner, en ook nu is ie soms ineens weer een keer wakker. Is het hard huilen of een een huil in zijn slaap? Ik zou proberen hem zo min mogelijk er uit te halen. kan ook zijn dat je hem wakker maakt of meer wakker dan hij was. Als t nodig is even troosten en dan terug leggen zou ik zeggen of soms zelfs even laten huilen misschien houd het vanzelf weer op? Lastig he dit soort momenten? Herkenbaar hoor dat zoeken hoe het moet, groetjes Marieke

"Babydoll" heeft hier ook een topic over geplaatst, daar kun je ook veel info vinden.
Ik weet nu zeker dat elke baby rond die tijd (7 maanden) begint met s'nacht wakker te worden. het schijnt dat de babies van wat ze overdag proberen in hun slaap om te zetten in "grote mensentaal".
Dylan is nu 9 maanden en is gemiddeld nog steeds 2 á 3 keer wakker.......

Groetjes vonneg

Nou ik lees ff met je mee hiiihi... mijn zoon is 9 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen en is zeker 5 keer per nacht wakker.... Ik heb echt alles geprobeerd ook de top's van cb.

veel suc6

grt suuz

sinds een week wordt mijn zoontje ook wakker.
hij krijgt weer twee tandjes.

een aai over zijn bolletje is vaak genoeg om hem weer te laten slapen.
of een beetje water geven.

groetjes,

Marjo

Mijn Liese is nu 10 maanden en ik wilde heerlijk slapen....maar nee, brul brul. Meestal is een aai over het bolletje, goed leggen en een speentje voldoende maar 1 a 2 x per week werkt het niet. Ik wordt dan echt wanhopig en een beetje boos en schaam mij daar weer voor. Ook ben ik altijd bang dat de buren er dan ook last van hebben... Sinds kort sta ik er alleen voor aangezien de vader van mijn kind geen zin meer in ons had, ik vindt het echt zwaar nu ik er alleen voor sta. Ze presteer het altijd om vreselijk ontroostbaar te huilen als ik de dag erna morgen dus om half 7 op moet staan om te gaan werken. Alles is verder ok, schone luier, gegeten , zelfs een paracetamolletje omdat ik denk dat ze last heeft van tandjes ....Vorige keer heb ik haar maar even laten huilen maar dat vindt ik heel moeilijk, nu moet ik dat ook maar weer even doen. Het punt is alleen dat ik er niet tegen kan omdat ik naast haar kamertje slaap met hele dunnen muren.. Tja nu zit ik maar in de woonkamer mijn frustratie op een forum weg te tikken en ben "blij" dat ik niet de enige ben....
groetjes Irene.

Hoi,
Bedankt voor de reacties!!!
Ik ben inmiddels naar het cb geweest en daar vertelde ze me dat ik een tijd van 2 weken hem iedere avond wakker in bed moest leggen en hem dan een kwartier moest laten huilen. Dan naar hem toe en even troosten en weer gaan. Totdat hij is slaap valt. Je mag hem er dan wel uit halen maar dan wel bij het bedje blijven staan.
Dit 2 weken volhouden en dan zou het goed moeten komen.
Maar ik zie het me nog niet doen, hem 5 min. laten huilen vind ik al erg!
En dan heb ik het nog niet over de buren!!
Ik ga het proberen maar ik denk dat het weinig zin heeft omdat ik het gewoon zielig vind!
Loes

Terug
Bovenaan