7 maanden en eten....help

Hallo,

Nu Spike 7 maanden is zijn er op advies van het CB een hoop dingen veranderd in zijn eetprogramma. De ochtendfles is vervangen door een papfles (van een bordje ging helemaal niet). Maar dat is tot nu toe geen succes, hij wil het niet. Ik ga dan morgen toch maar de smulvariant proberen terwijl ik dat eigenlijk niet zo'n geslaagd idee vind... Tussen de middag moet er een boterham gegeten worden maar dat is werkelijk een drama. Hij wil het niet en wordt met de minuut vervelender. Als gevolg van de humeurigheid na zo'n strijd wil hij ineens 's avonds ook geen groenten meer. Alles ligt dus op zijn gat terwijl het eerder hartstikke goed ging met fruit, groente en 4 flessen. Hij krijgt er nu 3 en die ene fles mist ie niet echt volgens mij maar ik weet niet hoe ik al deze nieuwe dingen (zeker de lunch) nu moet aanpakken. De 2 overgebleven normale flessen van 210 + 7 scheppen gaan er trouwens wel als gebruikelijk helemaal in. Tips?

Dank & groet Diana & Spike

pff wat een gedoe he dat eten. Marissa is nu ook 7 maanden en fruit- en groente hapje gaan op zich wel aardig. Maar madame wil nu de fles niet meer. Ze drinkt echt weinig op een dag en andere drankjes zoals water of diksap lust ze niet. Heb net maar geprobeerd weer bambix te geven, maar ook daar eet ze maar een paar hapjes van. Brood hoeft ze nog niet en een ligaatje gaat nog wel, maar ook maar een beetje sabbelen.

pff wat een gedoe he dat eten. Marissa is nu ook 7 maanden en fruit- en groente hapje gaan op zich wel aardig. Maar madame wil nu de fles niet meer. Ze drinkt echt weinig op een dag en andere drankjes zoals water of diksap lust ze niet. Heb net maar geprobeerd weer bambix te geven, maar ook daar eet ze maar een paar hapjes van. Brood hoeft ze nog niet en een ligaatje gaat nog wel, maar ook maar een beetje sabbelen.

Hoi Biancaw,

Ik vind het inderdaad een gedoe. Hier ook geen interesse voor sapjes in welke vorm dan ook... Koekjes en liga's gaan maar ja, dat is natuurlijk geen 'echte' maaltijd. En de Bambix naturel kan ook de prullenbak in ben ik bang. Erg verwarrend allemaal.

Ik zou zeggen, ga gewoon nog even verder met het 'oude patroon' toen het wel goed ging.
En probeer over een paar dagen weer 1 ding erbij of anders. Dalijk zit je met een kind wat niets meer eet of drinkt, omdat het voor zijn gevoel uit dwang moet.

Bij yoëll wilde ik eerst 's avonds groente geven en dan een fles erachter aan zodat deze langzaam kan vervallen, maar hij breekt de tent af en eet vervolgens ook geen groente. Hij krijgt nu 150cc fles en dan een groentehap. Hij is tevreden hiermee, spuugt niets uit. Dan bouw ik de fles voorzn groente af, van 180 naar 150 enzenz.

Niet teveel aandringen, dat werkt echt averechts.... HIER namelijk het grote voorbeeld.
Heb gister alle verhalen van vroeger over mijn eetgewoontes nog te horen gekregen. Hoop niet dat yoëll ook zo gaat eten, want dan hoef ik nooit meer naar de supermarkt hihihihihi.

Succes

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan