7 maanden en nog niet doorslapen... ;-(

Onze Kai is precies 7 maanden en slaapt nog niet door, krijgt hij misschien overdag te weinig voeding (hij krijgt nog steeds borstvoeding dus ik kan niet precies aangeven hoeveel hij elke keer drinkt), Dit is zijn schema:

730u: bv
10u: vers fruit en soms diksap
11u; afgekolfde bv of nut2 150cc (hij wil niet meer drinken)
13u: afgekolfde bv of nut 2 150cc
17u: nut2 120cc
1830u vers groentehapje
1930u : nut 2 , 200cc met 3 el rijstebloem
2330 : nut 2, 200c met 3el rijstebloem
330: bv
530; bv

zoals je ziet drinkt hij snachts nog en weigert overdag meer te drinken. op de creche drinkt hij overdag max 400cc, hebben jullie tips?

knuffel, barbara
 
heey mama's ,

Mijn dochter is inmiddels 20 maanden.
Ze sliep ook nooit door, soms wel 2 x per nacht fles melk geven..
Met 15 maanden was ik het zat en heb haar s'nacht laten huilen.
Het was echt drama, 3 nachten heeft ze uren gehuild, ik vond het zo zielig en
voelde me vooral een slechte mama..
Maar ik heb vol gehouden en sinds dien slaapt ze heerlijk de nachten door !!!
Echt een tip, het is vermoeiend maar het werkt!!!
Nu slaapt ze als volgt:
7 uur wakker..
slapen van 10.30 tot 12.00 en van 16.00 tot 17.00
s'avonds tussen 19.00 en 20.00 naar bed..

succes, groetjes simone mama van Lieke
 
Hoi Barbara!
Jamey dronk een tijdje ook wat minder melk. Maar waarom geef je nog geen boterhammetje? Kan best volgens mij. Jamey kreeg het toen hij 7,5 maand was en hij vond het erg lekker. Daarvoor gaf ik hem broodkorst maar dat brood gaat erg makkelijk. Lekker met smeerworst of smeerkaas.
Groeten, taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Barbara,

Onze dochter is bijan 15 maanden en slaapt ook niet door.
Zij krijgt ook nog bv omdat ze melk (kv of gewone melk) niet uit fles, (tuit)beker of met rietje wil drinken (ander drinken trouwens wel)
Tot voor kort werd ze 's-avonds/'s-nachts wel vaak wakker (soms wel 6x) en daarvan gaf ik dan 3x bv)
Tegenwoordig wordt krijgt ze rond middernacht bv en een soms ook om 5 uur.

Misschien is het boek "Lekker slapen zonder huilen - een lieve methode om je baby tte leren doorslapen" van Elizabeth Pantley (www.pantley.com). Hierin wordt op een hele practisch wijze beschreven hoe je dus je kindje kan leren laten doorslapen. Er wordt uitgelegd hoe een kindje slaapt en er worden verschillende tips en methodes beschreven om dus je kindje te leren doorslapen, zonder het te laten huilen. Ik ben zeer enthousiast over het boek.
Trouwens hierin staat ook dat maar 25% van de kindjes onder de 2 al de hele nacht doorslapen.........dus 75% niet.....dus onze kindjes zijn dus niet de enigen.....maar behoren juist tot de meerderheid.

Ik denk dat je zoontje overdag wel genoeg eet/drinkt. Want hij eet veel meer dat toen mijn dochter 7 maanden was. Want mijn docther kreeg bij 7 maanden alleen maar bv was toen pas net begonnen met het introduceren van vast voedsel.

Ik wens je veel sterkte.
Groetjes Chantal
 
oooooh, zalig om dit hier te lezen, ons Wiebeke is nu bijna 5 maanden en ik lees hier dus regelmatig dat ze hier doorslapen, maar hier lukt het dus ook niet. Ik kan dus ook nog niet laten huilen. Hij heeft de voorbije 4 maanden voldoende gehuild door zijn eczeem en Kiss en koemelkallergie, dus ik vermijd het 's nachts, maar het is ook voor mijn eigen nachtrust, als ik telkens opsta voor een tutje....

Nu voel ik me al beter se. Merciekes, grtjs, Bea
 
Mijn dochter is 6 maand oud en slaapt niet door (niet meer)
Ze heeft van 6 weken tot 4 maand oud 6-8 uur achter elkaar geslapen.
Sinds ze overdag is afgeleid tijdens de borstvoeding komt ze volgens mij 's nachts om het in te halen. Ik probeer haar overdag te laten drinken zonder afleiding, maar tot nu toe helpt het nog niet voor 's nachts.
Ik heb nog wel een boekentip Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley.
Dat boek laat zien hoe je je kindje kunt leren om door te slapen zonder het kindje te laten huilen.


Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Oh, ik zag dat iemand anders ook al heeft geschreven over Lekker slapen, zonder huilen. Dat geeft maar aan dat het een goed boek is.
Ik ga nu echt bezig om het toe te passen, en ik hoop over een tijdje resultaat te zien.


 
Onze Cas heeft tot ong. 6 mnd ook niet doorgeslapen: altijd rond 3u 's nachts wakker..... een aantal nachten uitgeprobeerd om hem te laten huilen, maar echt geweldig werkte dit niet. Omdat hij toen nog BV kreeg en ik dus ook niet wist hoeveel hij kreeg ben ik bij gaan voeden (hij keek het eten mijn handen uit) en later bleek dat als hij overdag meer calorien binnen kreeg hij ineens wel doorsliep! (voor die tijd deed hij dat af en toe, maar nooit meer dan 2 nachten achtereen volgens mij)

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan