7 maanden en rolt nog niet van rug naar buik

Hoi,
Onze dochter is deze week 7 maanden oud geworden en draait nog steeds niet van rug naar buik.
Ze kan wel van buik naar rug als we haar op de buik leggen.
Ik ben benieuwd of er meer kinderen van deze leeftijd zijn die nog niet rollen en of dat erg is.
Ik moet binnenkort weer naar het cb dus dan zal ik het daar ook navragen.
Ik maakte me eigenlijk nog niet zo druk, omdat Lieke 5 weken te vroeg geboren is. Dus dat zal wel iets langer duren. Maar mijn omgeving doet wel wat paniekerig, dus vandaar dat ik wil weten of dit normaal is.
Ben benieuwd.
Groetjes Esther

hoi,

ik ken je probleem, mijn dochter rolde pas van rug naar buik met ruim 8 maanden en nu is ze 10 maand en is dat nog steeds het enige wat ze kan fysiek. ze luisterd en begrijpt ons wel al goed. als ik zeg zwaaien gaat ze zwaaien enzo, maar voor de rest ze kruipt niet tijgert niet, wat dat ook wezen mag, o ja ik heb haar 1 week geleden voor het eerst op haar kont zien zitten in bed, dus toen deed ze het zelf, vaak zet ik haar anders zelf op haar bips op de grond om te spelen als ze het liggen zat is.

groetjes saskia

Hallo,

Ken je het prematurenforum? Het adres is: www.prematurenforum.nl. Hier kun je misschien beter terecht met vragen over te vroeg geboren kinderen. Mijn zoon is zes weken te vroeg geboren (door zwangerschapsvergiftiging) en ik vind daar veel herkenning. Overigens klinkt het mij niet vreemd in de oren dat je kindje nog niet omrolt. Ruben rolde pas met acht maanden. Prematuren zijn vaak trager in hun grove motoriek vanwege alle energie die ze de eerste maanden in groeien moeten stoppen. Komen jullie nog bij een fysio? Wij kregen na  ontslag uit het ziekenhuis automatisch controles bij een fysio eens in de drie maanden.

Succes!
Groetjes,
Sterre

hallo,

mijn dochtertje is 6 maanden en rolt al vanaf 4 maanden van rug naar buik maar rolt niet terug hihi dit brengt de nodige frustraties mee maar als ik jou was zou ik me geen zorgen maken prematuur of niet ik hoor ook wel verhalen van andere moeders waarvan hun kinderen voldragen zijn dat die kinderen ook sommigen dingen niet doet en anderen wel weer alles komt op zijn tijd!
succes verder
groetjes mama van kayleigh

Hoi!
Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren. Zij is nu acht maanden en rolt de hele kamer door. Ze begon met rollen van rug naar buik, en pas later van buik naar rug (dat laatste vanaf een maand of 7). Mijn advies: prima om te horen hoe anderen het doen, ik ben ook altijd nieuwsgierig naar hoe andere kinderen het doen, maar respecteer het tempo van je kind! Je kunt ze proberen te stimuleren (help ze een handje, doe ze voor hoe het moet), maar ze doen het uiteindelijk echt wel! Ik heb een groot 'speelkleed' in de kamer liggen, waar we samen op liggen te spelen. Heb de indruk dat het 'samen doen' en de ruimte op het kleed wel helpt... beter dan wanneer ze in de box ligt. Probeer eens wat uit.
Maar laat je vooral niet opjagen door je omgeving. Wees trots op wat ze al kan, en de rest komt allemaal wel! Succes en plezier met je kleine!
Jeanet

hoi waterman,

Zelf heb ik ook een dochter van 7 maanden en zij rolt ook nog niet. niet van buik naar rug, en ook niet van rug naar buik. ik heb mij ook zorgen gemaakt. dit heb ik aan het cb gevraagd en ze zeiden mij dat ik haar vaker op de buik moet leggen, maar dan krijst ze alles bij elkaar want mevrouw is zo lui als wat. ze zit wel al vanaf dat ze bijna 6 maanden was, helemaal los en zelfstandig. nu wil ze zichzelf ook optrekken (alsof dat lukt met 7 maanden haha). als ik haar handjes vastpak dan loopt ze de hele kamer door, maar rollen, kruipen, tijgeren echt niet gewoon. ik denk dat zij er "liggend" niks aan vindt. ze zit liever, of ''loopt'' ze is heel actief. ik denk dat het van kind tot kind verschilt en dat de ene het eerder onder de knie krijgt dan de ander. ik zou mij echt geen zorgen maken hoor, je kan haar af en toe op haar buik leggen en dan haar helpen te rollen, misschien dat het dan lukt. ik doe dit met mijn dochter maar ze kijkt me aan zo van, mens til me nou op ik vind hier niks aan.
ik heb me er maar bij neergelegd dat het wat later komt.
ik denk dat ze voor hun 18de toch wel gaan rollen hoor ;)) haha.

Groetjes mmv Johna 1-11-2005

Thomas is nu net vier maanden en vanochtend ging hij uit zichzelf van de rug op zn buik. Ik heb wel heel veel met hem geoefend. Ik pakte dan zijn handje en trok hem zachtjes op zijn zij en dan wilde hij altijd zelf doorrollen tot op de buik. Weer terug op de rug snapt hij nog niet, maarja, dat komt nog wel.

Succes!

beetje herkenbaar. Mijn zoontje is 9 maanden, kruipt en begint met staan langs de tafeltjes en in de box, maar hij kan nog steeds niet van zijn buik naar zijn rug (dus net andersom als wat jij beschrijft).
Het CB vond dat geen probleem; het heeft voor hem blijkbaar geen meerwaarde en hij ontwikkelt zich verder uitstekend.
groetjs
greet

Terug
Bovenaan