7 maanden en rolt nog niet

Mijn dochter is 7 maanden precies en rolt nog niet. Ze is wel een paar keer van haar buik naar haar rug   gerold, maar echt zelf rollen doet ze nog niet. Zijn er meer baby's van 7 maanden die nog niet rollen?

 
Hi Greet,

Maak jezelf alsjeblieft niet zo druk, elk kind ontwikkelt zich op z'n eigen manier.
Nou heb ik wel een extreem voorbeeld van een ontzettend lui kindje. Mijn dochter is twee weken geleden 1 geworden, en ze rolt nog steeds niet, gewoon omdat ze daar geen zin in heeft.
Ze rolt wel van buik naar rug, maar andersom niet.
Ook kruipt ze nog niet, het enige wat ze kan is de hele dag vrolijk zijn en zitten. En ze auwhoert de hele dag.
Dus maak je niet druk,   maakt helemaal niet uit als je kindje iets wel of niet kan.
Kindje van vriendin deed alle motorische dingen heel vroeg, is nu bijna vier, maar kan nog steeds niet fatsoenlijk praten.
Ach komt allemaal goed hoor.
X
 
Hoi Greet,
Maak je idd geen zorgen. Die van mij deed dat op die leeftijd ook nog niet. Het CB houdt 9mnd aan wat buik/rug, rug/buik betreft. In die 2mnd kan er dus nog een heleboel gebeuren!
gr.Eveline
 
Mijn zoontje ging ook pas rond de 9 /10 maanden rollen van buik naar rug en andersom. Daarna ging het wel heel snel wat betreft kruipen, lopen en staan. Ik had het idee dat hij het wel kon maar er gewoon nog geen zin in had.
Dus maak je geen zorgen, het komt allemaal best in orde!

Groetjes Hanneke
 
Jullie hebben gelijk; ik moet me niet druk maken. Maar mijn oudste was behoorlijk snel met alles en ik ga automatisch vergelijken. Hoewel ik echt weet dat ik dat niet meot doen en ik probeer het ook steeds weer uit mijn hoofd te bannen. Maar ongemerkt doe je het toch. Zeker als ik op de forums lees hoe snel sommige kids al zijn.
Verder doet ze het uitstekend, hoor. En in ieder geval lacht ze goed enmaakt ze goed contact; dat vind ik pas echt belangrijk!

 
Hoi





Ik probeer nog een keer het berichtje te plaatsen.





Mijn zoon (nu alweer 8 jaar ) heeft in zijn baby-tijd precies 1 keer heen en 1 keer terug gerold en hij was toen al een jaar.

Verder ging hij pas kruipen toen hij al kon lopen met ongeveer 13 maanden.

En als je hem ziet is er echt niets mis mee.Loopt nergens mee achter ofzo.

Dus echt niets om je druk over te maken.Sommige kinderen hebben gewoon
geen zin om dingen volgens de grafiekjes te doen,maar dat wil niet
zeggen dat het niet goed is.



Groetjes Jes



PS:Ik breek even in bij jullie.Zelf kom ik van het forum zomer 2007.
 
Hoi Greet,

Mijn dochter word eind deze maand 1 jr en ze heeft om precies te zijn misschien 3 x om gerold en verder dus echt niet, ze is zo'n tevreden kindje dat ik me eigen er maar geen zorgen om maak, wij zeggen altijd maar zo: ze zal wel denken doe ik het vandaag niet dan morgen misschien wel een keertje. Verder ontwikkeld ze zich prima zoals het moet. En niet alle kinderen zijn het zelfde toch.

Ingrid
 
Terug
Bovenaan