7 maanden en rolt nog niet

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is nu 7 maanden maar ze rolt eigenlijk nog niet. Ze is een paar keer van haar buik op haar rug gekukelt zeg maar. Maar op eigne initiatief van haar rug naar haar buik doet ze echt nog niet.
Zijn er meer kids die zo traag zijn?

Ja, hoor...geen zorgen. Ik heb te horen gekregen dat ze dan zich meer ontwikkelt in iets anders , bijvoorbeeld een andere handeling zoals babbelen...Die van ons kruipt bijvoorbeeld nog niet eens, maar babbelt aan 1 stuk door :)
Ik laat mijn ventje lekker zelf bepalen wanneer hij wat gaat doen, en hij is een superblijkind..
Wat je misschien wel kan doen, is het haar voordoen door naast haar te gaan liggen zodat ze het van je kan afkijken; en ze zal het vast fantastich vinden, gek te doen met mamma ;)

Groetjes, vonneg

Berend is bijna 9 maanden en rolt ook nog niet. Hij doet weer andere dingen. Ik maak mij er geen zorgen om. Ik probeer het rollen nu wel wat meer samen met hem te oefenen in de hoop dat hij het leuk gaat vinden en het eindelijk zelf gaat proberen.

ik had er hier ook zo één tot dat ik mij op eens bedacht dat zijn boxkleed met van die bogen er boven ook niet erg motiveerde om op zijn buik te gaan liggen. Liggend op zijn rug kon hij immers overal goed bij.

Toen ben ik begonnen met hem buiten de box op een kleed met 1 stukje speelgoed te leggen, na een beetje frustratie had hij het rollen toen snel door.

Groetjes
Chris

Hoi, ik had dezelfde ervaring als Christianne. Benjamin rolde ook pas laat, heb hem op bepaald moment meer gestimuleerd door hem wat vaker op een kleed buiten de box te leggen zodat hij meer ruimte had. Hij rolt nu wel (sinds 6e maand) van zijn rug naar zijn buik maar andersom nog niet.
Zou me zowiezo geen zorgen maken hoor!

Sinds hij kan rollen slaapt hij s nachts ook wat onrustiger omdat hij ook in zijn slaap nu beweeglijker is maar nog niet terug kan rollen. Ik moet m vaak midden in de nacht helpen om uit de raarste posities te komen. DUS.....misschien moet je maar blij zijn dat je kindje nog niet rol.
Succes groetjes Marieke

Hallo moeders,

Mijn zoontje van 7,5 maand is ook net pas aan het rollen. Hij ligt de laatste dagen meestal op zijn buik in bed terwijl ik hem er op zijn rug inleg. Hij kan met het draaien op zijn buik zijn arm nog niet meekrijgen, daar ligt hij dan bovenop. Volgens de kinderarts en cb is hij hier wel later mee dan normaal.
Hij heeft wel een tijdje in het ziekenhuis gelegen en er waren cysten in zijn hoofdje(met vocht gevulde ruimtes agv een doorgestane bloeding).
Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Ik leg hem na de voeding altijd even op de vloer zodat hij vrij spel heeft. Zo kan ik hem stimuleren door de speeltjes net iets buiten zijn bereik te leggen zodat hij wel moet rollen om het te pakken.

Wie weet is hij wel weer vlotter met andere dingen zoals lopen. Mijn oudste heeft helemaal geen medische voorgeschiedenis en liep met 13 maanden, deze misschien wel met 12 maanden. We zien wel.
Op het cb worden alle kinderen over een kam geschoren qua ontwikkeling.
Ze kunnen maar een ding te gelijk.
groetjes

Terug
Bovenaan