7 maanden en vaak wakeer 's nachts

Hoi,

Onze zoon van 7 maanden wordt s' nachts wel zo'n 4 a 5 keer wakker.  We moeten er dan even naar toe  en hem zijn speentje indoen en slaapt dan weer meteen verder(maar je moet er toch  4 a 5 keer uit per nacht.  Ik vraag me alleen af of dit normaal is. Het maakt ons verder niet uit dat we er uit moeten maar je hoort van die verhalen dat kinderen al na een paar maanden doorslapen wat hier dus nioet het geval is. Hij heeft overigens wel een tijd goed doorgeslapen van 19:00 tot 07:00 (vanaf 3 maanden) maar nu de laatste 2 maanden is het weer bal. Iemand met tips?? Hij krijgt overigen ook voldoende voeding  

mijn zoontje sliep door met 7 weken, maar toen ie 5 maanden was was het regelmatig feest.
Huilen en waarom weten we nu eigenlijk nog niet.
Het is wel zo dat een baby van een maand of 7 al gaat dromen en daar wakker van wordt.
Maar als je zegt dat je eruit moet voor de speen alleen, is het dan niet een idee dat je die speen zo snel mogelijk af gaat leren.
Ja sorry ik ben een beetje anti-speen, maar met 7 maanden hebben ze hem niet echt meer nodig, het is puur een gewoonte geworden.
En als ie hem overdag niet meer krijgt en gewoon zo in slaap valt, mist ie ook niks 's nachts als ie wakker wordt en gaat ie misschien weer gewoon slapen.
Als je dat niet wil, kun je een oplossing bedenken waardoor hij zijn speen zelf weer kan pakken, beetje moeilijk misschien met 7 maanden, desnoods een paar spenen in bed leggen zodat ie er altijd een binnen handbereik heeft.
Maar goed hij is misschien nog een beetje te klein om hem zelf te pakken.
Naar mijn mening kom je er nu ook niet achter wat er precies is, want je stopt de speen er weer in en hup het huilen stopt, maar ja dat is de mening van anti-speen moeder, hopelijk komen er meer bruikbare tips voor je.
Martine

hoi,

mijn zoon (14-06-07) slaapt ook nog niet door en krijgt zelfs nog minstens twee keer bv. Hij heeft in zijn bedje meerdere spenen zodat hij er altijd een kan pakken maar heeft zeker op het moment behoefte aan geborgenheid. Wij denken dat hij zich nu zo snel aan het ontwikkelen is en dat s'nachts verwerkt. het valt ook niet mee als je in eens kan kruipen, gaan zitten, vanalles mag gaan eten en de wereld steeds meer gaat ontdekken.

Ik ben het overigens inet eens met de vorige schrijftster dat een speen nu pure gewenning is, want het geeft aan een kindje wel degelijk geborgenheid en troost. Wij hebben het onze zoon van vijf afgeleerd om een speen te gebruiken toen hij anderhalf was en dat ging prima. Ze zijn nog zo klein en ontwikkelen zich zo vlug dat het me niet leuk lijt als je ze nu wat vertrouwds afneemt.

Groetjes van marloes

Hoi Marloes,

Iedereen mag zijn mening hebben en als het werkt prima maar ik moet zeggen dat ik het ook onzin vindt om hem s' nachts zijn speen niet te geven. Begrijp best dat dit afgeleerd moet worden maar vind het ook nogal vroeg zeker omdat hij er gewoon rustig van wordt (geborgenheid). Probeer het s'nachts wel eens niet te doen maar dan gaat hij niet slapen en beetje huilen. geven we hem de speen draait hij zich gelijk weer lekker om. Ik denk inderdaad dat hij ons gewoon even wil zien op dit moment als hij in een donkere kamer wakker wordt.

Hoi,

Mijn zoontje van 6 maanden wordt 's nachts ook regelmatig wakker en mist dan zijn speen. Overdag doet hij hem zelf in zijn mond, maar omdat hij in de bakerzak ligt kan hij zijn speen niet zelf pakken en in het donker valt het anders toch ook niet mee.
Als ik hem zijn speen geeft, draait die zijn hoofdje om en  gaat hij gewoon weer lekker slapen. Hij heeft mama weer even gezien en het is weer goed. Dus dan maar een paar keer uit bed toch?

groetjes

Hoi,

Dat is precies wat hij bij ons ook doet. Speentje weer in en hij draait gelijk weer weg.
Ik vind het ook geen probleem (liever niet natuurlijk) om er een paar keer even naartoe te lopen maar ik vroeg me af of meerdere mensen dit herkennen (ja dus). Je hoort en ziet namelijk allemaal van die discussie over kinderen die snel doorslapen enzo

Terug
Bovenaan