Nee hoor, echt niet raar. Tenminste, ik heb 2 kinderen en t gaat hier soms net zo. Zeker het hele eerste jaar was doorslapen een luxe en gebeurde zelden. En ja, ook ik hoor verhalen van kindjes die het klokje rond slapen zonder problemen of ALTIJD tot 9.00 of later uitslapen, maar mensen beseffen nie wat een luxe dat is, en ik ben ervan overtuigd dat je dat écht niet altijd in de hand hebt!!
Mijn jongste dochter is nu 13.5 maand en nog steeds slaapt ze lang niet altijd door of het is s avonds drama. Vanavond ook, ze sliep keurig om 19.30, maar om 20.30 was ze Weer wakker. Huilen, brullen, ze ging echt NIET meer slapen. Dit gebeurt zo'n 1-2x per week. Uiteindelijk haal ik haar eruit dan naar uit en nu speelt ze dus beneden. Straks gaat ze ineens wel zonder problemen slapen. We hebben alles wel geprobeerd ondertussen, laten huilen/wiegen/drinken geven etc, maar dit werkt gewoon het beste voor ons. Ze is anders niet te kalmeren.
Tot 1 jaar kwamen ze bij mij vaak ook nog wel voor een nachtfles, of sowieso een paar keer voor een speentje. En ook daar heb ik álles aan gedaan, maar het is wat het is... accepteren werkt uiteindelijk het beste. En luister niet teveel naar al die heerlijke verhalen van kindjes die wel doorslapen
Het is echt niet overal zo. Gebroken nachten horen er hier ook gewoon bij.
Mijn oudste dochter is nu bijna 3 jaar en pas vanaf 1.5 jaar ging ze echt beter doorslapen. Nu slaapt ze 6 van de 7 nachten door, een enkele keer heeft ze een droom ofzo en roept ze me ook nog. Is heel normaal allemaal vind ik